greed 0 Postad 3 September , 2009 Hej.. Tyvärr dax att plocka upp båten.Är min första båt så jag tar gärna emot lite tips. funderar på att bygga en enkel A konstruktion men en överliggande balk som täcks med pressening.Som sagt tips tages gärna emot... tack jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 3 September , 2009 Det är inte svårare än att en person som äger en hammare å såg skall fixa det. Det finns färdiga balkskor å likande på Jula om man inte vill göra så mycket själv. Man kan ha två presseningar för att inte få kondens som droppar ner i båten. Men samtidigt får det inte bli för tätt, luften måste cirkulera så det skall vara öppet, iaf ganska öppet i kortändarna. Eller så har man fendrarna ute så de skapar en distans mellan båt å press å luften kan då cirkulera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
greed 0 Postad 3 September , 2009 ungefär som jag tänkt. Är bara tacksam för tips. tack // Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser