Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
melle

Söker intresserade av 46ft katamaran bygge. Formar finns.

Rekommendera Poster

Jag slänger ut en intresserförfrågan här nu.

Det gäller en 46ft cruising catamaran där alla formar finns för att gjuta skalet (glasfiber) samt mast och bom (kolfiber).

Båten är desginad att vara lätt, säker och snabb med stora utrymmen. Vikt på ca 7300kg.

Än så länge finns det ingen båt som är seglingsklar. En båt har varit i vattnet och testkörts med motorerna. Totalt är 6st under byggnation nu.

Uppskattad materialkostnad för skalet är ca 180 000kr. Och visst, det är ju mkt av allt det andra som kostar. Men det går ju att bygga en stor katamaran här för lååångt under vad du hade fått ge för en liknande massproducerad båt.

Mvh

Andreas Mehlin

www.7hav.se

Senast ändrad av melle | 03 september 2009 | 10:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du mer fakta och bilder, verkar väldigt intressant och mkt snygg!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

riktigt snygg.  intressant.    tycker det är ändå ganska billigt för skalet.  är det gör det själv pris  ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det är gör-det-själv-pris. Vill man inte göra skalet själv går det ju alltid att leja bort det till någon billig kunnig plastare.

Mvh

Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om detta  erbjudande är kvar om 2 år  så är jag riktigt intresserad.  just nu har jag snart  avslutat  mitt Båt projekt  MÖRE 30 med en ganska omfattande renovering. finns några trådar i detta  forum. och till våren skall jag ut o segla på medelhavet med min lilla familj i 1år.  har hållt på i 3år med projketet skall bli gött med lite långledigt.

men sen när jag kommer hem så vill jag bygga nåt större.  men just nu passar det inte mej iaf.

är båtbyggare till yrket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju inte något som säger att man måste bygga båten själv. Lej bort arbetet på skalet t.ex.

Mvh

Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...