Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Bella440R

Vem köper en sån här för detta pris?

Rekommendera Poster

Nog är de dyra de där Boston Whaler:na.. men man får väl vad man betalar för.

Amerikanska marinen använder sig av båtar från denna tillverkare.. kanske därför att:

De är otroligt robusta då du kan köra direkt upp på land..
Även om du sågar den i 4 delar så flyter den...
Väldigt stabil i grov sjö..
Du kan nog köra över den med en stridsvagn utan att det gör något..

m.m. m.m....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med, löjligt dyrt. Friborden ser ut att vara lika höga som på Flugan ungefär och så har den ju en sån där praktisk pulpit i fören så man knappt kommer ombord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Isbrytarn

Jag!

Alla Nimbusar från 1972 var redan sålda.

Mer allvarligt, vad andra gör och tycker är inte min ensak, sålänge det är inom lagens råmärken.

700 000:- är kanske inte så mycket för endel, medan det för andra är ouppnåligt, så kommer det alltid att vara. Bara hoppas att ni är nöjd med era båtar och att en eventuell köpare av Whalern blir nöjd med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror bestämt att det finns ny-båtsförsäljare som idkar lobbying på formuet för att vi skall köpa nya båtar. Finns flera inlägg på samma tema.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är absolut ingen båtförsäljare utan blev mest förvånad över det hutlösa priset.

Nä min Örnvik 555 är min ögonsten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns alltid en marknad för dom som vill ha en speciell båt. Båtbranchen skiljer sig säkert inte mycket från andra branscher, varför köper folk en porsche, den kan man inte lasta i? Motiveringen till priset är att du får en högkvalitativ båt med en tydlig signal att du inte vill vara som alla andra och har råd. Jag skull aldrig köpa en BW men jag tycker dom är skitcoola.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att den klarar att bli överkörd av en stridsvagn är ju ett riktigt plus, jag tycker det är så tråkigt när man blir överkörd av en tanks och båten spricker, det suger verkligen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, man vet ju aldrig när det kommer en stridsvagn farandes.. var väl nyligen en stridsbåt som flög upp på land..? Skrattande

Annars kan den vara bra om det är för många skjutglada seglare som vi hört talas om här på forumet.. i alla fall en.. Flört

Mycket skjutande och kassa skyttar, men kolla in slutscenen.. Förvånad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

att man just nu rear ut en Wahler med en liten sovcabin för knappt 600 tusen, som har kostat dryga millen. Det visar ju att det finns en viss höjd och marginal i prissättningen.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vid så kraftiga rabatter är det antagligen så att tillverkaren är med och tar en del av smällen. Kanske för att man har en ny modell på g som ska in eller liknande. Så brukar det funka i bilbranschen iaf.. Vid större utförsäljningar är det oftast inte ensklid ÅF som står för hela rabatten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...