Thalassa 0 Postad 2 September , 2009 Först och främst vill jag varna för att jag verkligen är okunnig angående det som jag tänker fråga om, det är därför jag frågar Det är nämligen så att jag funderar på att bygga en flotte och har möjlighet att komma över stålpontoner billigt. Men nu undrar jag, vad måste jag göra med dem för att de inte ska rosta? Epoxi? Måste jag ha anoder? Finns det andra sätt? Kan man ha dem i året runt sedan? Vad krävs för underhåll? Om någon som är lite mer insatt har lust att svara så skulle det uppskattas mycket! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 3 September , 2009 Är väl ingen expert på att måla stålpontoner.. men kolla på hur man målar stålbåtar. Hör med de som säljer färger, de om några borde väl veta.. men gå inte till t.ex. K-rauta.. har varit där och de kan ingenting förutom att sälja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusten1 26 Postad 3 September , 2009 Blästra, epoxymåla, täckmåla och bottenmåla undervattensdelen. Anoder är vanligt förekommande på stålkonstruktioner i vatten. Kanske ännu bättre om du metalliserade genom zinksprutning innan målning men det kan ställa till det med vidhäftningen av färg och är dyrt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser