wallen 0 Postad 2 September , 2009 jag hae ett problem med min tankmätare på min windy 24. Den har lagt av och frågan är är det fler som har smma problem. Hur kollar jag om det är givaren eller mätaren som spökar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 September , 2009 På vilket sätt lagt av? Visar den fullt hela tiden, tomt eller mitt i mellan? Själva tankarmaturen fungerar som ett vridmotstånd. Ju mer du har i tanken desta mindre motstånd. Det som kommer till mätaren är oftast en minus (-) går igenom motståndet och tillbaks till mätaren. Ifall du kopplar ur kabeln som går i retur så skall mätaren visa tomt tank. När du kopplar den nu lösa kabeln mot den andra som går till tankarmaturen så skall mätaren visa det motsatta mot det som den visade när kabeln var loss dvs full tank. Det var en början i alla fall/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallen 0 Postad 6 September , 2009 ja det skulle jag naturligtvis ha uppgett, den visar tomt hela tiden. men nu ska jag kolla efter det tips jag fick nu. / Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser