Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
toaen

MG-problem efter uppgradering

Rekommendera Poster

Datorer är djävulens påfund Skrikandes

Inte nog med att de är beroendeframkallande. Har man dessutom varit så dum så man köpt en dator med operativsystemet Vista får man kanske egentligen skylla sig själv, speciellt om man är en aning teknikfientlig och inte begriper sig på datorer i nån större utsträckning.

Vista tar ju helt över komandot och gör som det vill.

Efter senaste uppdateringen var det helt omöjligt att komma in på MarinGuiden under några dar. Om jag klickar på en länk så står sidan bara och vantar och blir akldrig färdig med uppladdningen. Det är bara på MG som problemet uppstår.

Till slut råkade jag av misstag trycka på webbläsarens backttangent. Då kom den efterfrågade sidan upp direkt.  Så har jag det nu. Jag klickar på en länk. Sidan står och försöker ladda upp. Jag klickar på  backtangenten och sidan kommer upp omedelbart.

Jag använder Firefox.

Är det nån som vvet vad det beror på och om man kan göra nåt åt det?

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem och kör Firefox. Problemet finns inte i explorer vad jag har sett så det ligger väl nära tillhands att tro att felet ligger i Firefox.

Det som händer är att webläsaren väntar på en annons, och stannar där så jag skulle tro att det är någon annons som stökar. Jag har haft problemet sedan förra veckan och det har kommit en firefox-uppdatering efter att jag fått problemet. Jag har även testat att rensa historik och cache/Cookies utan resultat.
När uppstod felet för dig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var i samma uppgradering av Firefox när jag tänker efter.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mitt problem uppstod innan Firefox uppdatering, eller snarare uppgradering till en senare version.

Jag tror att allt är reklamens fel! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Reklamen i Flash segar ner MG nåt oerhört.
Lösning;  en Add-on till Firefox som heter Flashblock 1.3.14!
Vips så laddas ingen flash och MG går som tåget!

Tyvärr slipper man också titta på Youtube som är flashbaserat, men där kör jag IE....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte MG gjort något allvarligt fel när fler och fler anser det nödvändigt att blockera all reklam så att den inte syns.

Kör själv reklamfritt med Firefox adblock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gör som jag, dra ner Firefox plus adblock och använd FF till Maringuiden och IE till annat. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det beror inte enbart på MG.....

Senaste versionen av Firefox (3.5.2) är Mozillas hittills största misstag. Väldigt många upplever den som seg och kraschbenägen. Dock inte jag, men den har en hel del andra buggar som jag drabbats av. Bl.a. fungerar den inte felfritt med Flashblock (som annars är en välsignelse !).

Det är något på MG som gör att Flashblock låser FF så att den aldrig kommer förbi det läge där den skall ladda reklamen (http://ads....). Ställer man då markören i adressfältet och trycker ENTER (utan att ändra något) så laddas sidan.

Har du FF 3.5.2 och ev. Flashblocktillägget så är det garanterat samma fel som jag har. Kör 3.0.13 på de andra datorerna, och tänker INTE uppdatera dem. Snarast skall 3.0.13 in i den här maskinen igen.

Hoppas de rättar till saker och ting snabbt, för bara ett fåtal sådana här katastrofversioner kan innebära slutet för bra program.

Uppgradera/installera alltså inte (den i skrivande stund) senaste versionen 3.5.2 av Firefox !!

(Använda IE till annat.....?  Nej, den webbläsaren startar jag i princip aldrig numera Skrikandes)

Senast ändrad av IngemarE | 02 september 2009 | 22:54

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm?

Jag kKör FF 3.5.2
(Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.2) Gecko/20090729 Firefox/3.5.2)

samt Flashblock 1.3.14.

Allt nedladdat o installerat igår p g a diskcrash.

Fungerar bra med MG....?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag menade inte att alla upplever problem. Jag själv har t ex inte de vanligaste problemen med ideliga krascher med 3.5.2. Men den är uppenbarligen väldigt buggig jämfört med tidigare versioner. Och trådskaparens problem beror delvis på just FF senaste version. Hur man upplever 3.5.2 beror sedan säkert på en massa faktorer som grafikkort, drivrutiner, operativ, andra installerade program....o.s.v.

Flashblock använder jag främst för att stoppa datornedlastande flashfilmer tills jag själv säger till vilka som skall snurra. Adblock är väl främst inriktad på annonser/reklam, eller hur ?  Eller kan man ensidigt stoppa just flash men inget annat med den också ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...