jocke_l 2 Postad 1 September , 2009 Hej, Har genom bra tips på olika forum fått igång pumpen, installerat renoveringssatsen och avslutningsvis fixat till vissa igensotade delar. Nu går värmaren i alla fall! Dock har jag ett problem, den röda lampan som ska visa att brännaren är igång lyser inte. Det blir ju bevisligen varmt i båten och slangen direkt vid värmaren blir riktigt varm. Vad kan det bero på? Orkade inte undersöka sist jag var i båten men tänkte nog försöka fixa till det nästa gång. Steg ett är väl att kolla själva lampan om den är hel. Men vad är steg två? Tack på förhand //Jocke Senast ändrad av jocke_l | 01 september 2009 | 22:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 2 September , 2009 Det sitter en liten bimetall termostat vid brännarkoppen som styr lampan, den går inte att byta utan sitter ihop med koppen har jag för mig. Har samma problem med min värmare.Funkar ju faktiskt lika bra utan lampfunktionen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 September , 2009 Vet inte om du har tillgång till denna, men den kan va intresant vid felsökning. http://www.varmedoktorn.com/_filebank/download.asp?file=Handbok-Wallas1800B.pdf tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Motvind 0 Postad 2 September , 2009 Om jag inte minns fel går den faktiskt att byta, den hänger väl fast med en spiralfjäder mot koppen. Nya finns på ex.vis kjell o kompani för 40 spänn eller nåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 2 September , 2009 Det är inte ovanligt att någon ledare gått av mellan manöverpanelen och elektronikkortet på värmaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 2 September , 2009 Det verkar vara lite olika, berore troligtvis från vilket år värmaren är. På min går den inte att byta sitter intregrerad i brännarkoppen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jocke_l 2 Postad 2 September , 2009 Hej igen, Tack för tipsen. Ska kolla till helgen. Har för mig att det var något mickel med anslutningen till brännarkoppen när jag höll på. Kan vara så att den behöver lödas fast. Men lampan berättar väl bara att Ja, nu blir är det varmt/Nej, jag känner ingen värme? Dvs. det är inte hela världen om den inte lyser? Tommy: har redan hittat Värmedoktorn men tack ändå. //Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 3 September , 2009 Hade samma fel. Min lampa var trasig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser