Mutto 0 Postad 1 September , 2009 Hej! Nu har jag monterat den nya proppen som inte hade samma montering som min gamla org(köpt båten ny), så här kommer lite frågor så allt stämmer. Tryckbrickan längst fram ska den fixera proppen cylindriskt i framkant, nu låg bara metallen i centrum på proppen mot tryckbricka utan fixering, eller sköter splinsen fixeringen och sen spänner man proppen i framkant mot tryckbrickan med hjälp av muttern? Längt fram på proppen så är det 1cm som har lite mindre diamter som ska föras in innanför drevhuset, tyckte dte blev väldigt tight där men jag kunde snurra proppen för hand slutmonterad, är allt OK då eller ska det vara ett visst spel där? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 1 September , 2009 En uppgift om vad det är för motor och propeller skulle nog hjälpa... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mutto 0 Postad 1 September , 2009 motor: inombordare VP3,0 GL 4 cyl med SX-drev propeller: michigan 161 004 14,25/21 Den centimeternlängst fram på propellern som jag talar om i mitt fösta inlägg, den försvinner nästan helt, max 1 mm kvar, räcker det? Jag är rädd att gods går mot gods men det kanske ska var så tight? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batreparatoren 0 Postad 1 September , 2009 är det en stål propp?? isånnafall ser jah inget konstigt med detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mutto 0 Postad 1 September , 2009 Hej! Det är en alupropp. Är det så att den 5 cm långa splinsen där bak på proppen/axeln ska fixera hela proppen eller ska tryckbrickan vara anpassad för denna proppen så den fixerar proppen i framkant? Ska det vara så tight mellan drevhuset och proppen i framkant, så hela den mindre diametern försvinner in i drevhuset? MVh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser