Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Larsstefan68

nytt kapell ifrån USA

Rekommendera Poster

Hej,

tänkte köpa ett nytt kapell till min bayliner 2651, är det någon som har beställt/köpt ifrån Leta´ s top shop i USA? det pris jag fick ifrån dom är bra mycket lägre än någon annan firma här i Sverige men frågan är om det är bra kvalité etc.

Mvh

Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk på att du ska betala moms och skatt på det priset också.

Oftast klarar man sig utan att betala momsen, men du bör ha med i beräkningen att du kan åka på momsen. 

Senast ändrad av No_jah | 01 september 2009 | 10:43

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte för att det är speciellt vanligt men det händer att prylar slarvar bort i postgången, och då är det ju inte så kul om priserna är nerskrivna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Räkna inte med att inte få betala moms bara. De är ordenligt hungriga. Men även med moms och frakt brukar det bli billigare än att köp här i Sverige tyvärr.

Ville bara säga det så du inte stirrar dig blind på priset. har gjort misstaget själv. Lika otrevligt som att få mjältbrand på posten.

Mvh
Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, jag har köpt mitt kapell från Leta´ s top shop.

Jag fick först fel, det över flybridgen. Men jag kontaktade bara dom (på tele) och förklarade att det hade blivit fel, och då drog dom av den kostnaden och skickade det bakre. (som var det jag hade beställt)

Jag har en Bayliner 2556 Ciera Convertible.

Jag kan bara säga posetiva komentarer om Leta´ s.

Mvh Peter

Ps: Jag fick även behålla flybridgekapellet.

post-13983-1394236085,3025_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hej! Skicka ett mejl till Leta på Letas top shop. Arlington http://www.letastopshop.com/ Leta har e-postadress: info@letastopshop.com där du anger ser (hull. no.), vilken färg du önskar på kapellet och vart det skall skickas (din adress) Leta har mallar till alla Bayliner. Jag köpte mitt kapell i Burgundyrött från Letas top shop till min 2651 -90. Kanonbra kvalitet och passform. Nackdelen är att det inte är ståhöjd under kapellet om du är över 180 cm eller så. mvh Lars-Eric 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beställde ett nytt från Leta's till min Bayliner 1952 och fick det levererat av UPS på trappan idag.
Har inte kollat passformen riktigt ännu men det verkar stämma. Ser ut att vara kanonkvalitet!
8400:- och levererat till dörren på under en vecka, fanns på lager.

Senast ändrad av SuperG | 02 november 2009 | 22:29

Senast ändrad av SuperG | 02 november 2009 | 22:30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man planerar handla mycket från staterna kan det vara värt att etablera en kontakt med en privatperson där borta som kan skicka med privat avsändare. Då slipper man moms i 99% av fallen. Tullen koncentrerar sig på paket skickade från företag. Har köpt allt från Lowrance plotters till harley davidson delar och slutpriset med frakt brukar bli runt hälften av svenska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...