Linde 1 Postad 1 September , 2009 Jag har ett poblem med min Mercruiser 454 Magnum (förgasar motor). När jag åker ut med båten & ska dra upp den i plan så går den ojämt. Det tar lite extra tid att få den att plana ut eftersom att den tappar orken, det är väldigt snabba förändringar på motorns gång. Jag hör hur den pulserar i gas/effekt. Detta går över efter några minuter. Det är oftast enbart första svängen för dagen som den gör detta. Vad kan detta bero på? Väldigt tacksam för alla förslag. Mvh/Linde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wiri 2 Postad 1 September , 2009 lägger min röst på skit i någon av förgasarna eller att den suger luft någonstans, men ner på det första, min motorn gick på 2 burkar upp till 2500 varv då startade den 3,e, å det var skit i förgasaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 1 September , 2009 Var det något fel på den andra tråden? http://www.maringuiden.se/forum/;thread=310599 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CastorTroy 4 Postad 1 September , 2009 Med största sannolikhet skit i förgasaren..har haft samma fenomen på både en gammal v6 crusader och merc v8..båda ggr var det skit i förgasarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 1 September , 2009 I mitt första inlägg glömde jag att skriva att det var en förgasarmotor. Så jag gjorde ett nytt inlägg i motorbåtssnack. Kan det röra sig om skit i förgasaren trots att den går bättre efter någon minuts körning. Det är i stort sett alltid samma problem under ungefär samma tid/varaktighet. Mvh/Linde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 1 September , 2009 Simma lugnt,Jag skulle aldrig pressa Motorn innan den blivit varm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 1 September , 2009 Själva meningen med forum som detta är väl att man ska kunna rådfråga andra om man har problem med något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 1 September , 2009 Oj då! Det är tydligen inte bara jag som har problem... Hahaha, fan vad roligt att jag kunde irritera någon så mycket med en seriöst ställd fråga angående vad som kan va fel på min motor . Men iaf, jag varmkör förstås motorn ett tag innan jag åker ut. sen så blir det några minuters puttrande innan jag får plana ut. Mvh/ Linde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CastorTroy 4 Postad 2 September , 2009 Just den pulserande gången tycker jag tyder på att du ska börja med att göra ren förgasaren..exakt samma beteende hade jag på mina gamla dubbla crusader v6or..börja felsöket med det, är det inte bättre efter det så har du ju iaf eliminerat en faktor å kan gå vidare med andra möjliga problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-somena- 0 Postad 2 September , 2009 Ursäkta mig, det jag ville säga, det är omöjligt att ge något definitivt svar på ditt problem. Men eftersom, efter litet varmkörning, motorn går bra så är det väl inte något större problem ? Annar kan man tänka sig att kolla följande: bränslefilter, tillflöde av bränslet, tändstift, tändkablar, fördelaren, mm. (skit i förgasaren ?) att plocka isär förgasaren är litet besvärligt om man inte är en mekaniker. Sedan och att motorn är gammal, med alla sina krämpor ! Sedan har du en annan tråd om ditt samma problem! http://www.maringuiden.se/forum/;thread=310599 Senast ändrad av -somena- | 02 september 2009 | 15:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser