Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
mlagerstedt

Polera däcket ?

Rekommendera Poster

Hur man polerar upp fribord finns det ju mycket info om men hur fixar ni till erat plast däck som har tappat sin glans och gulnat lite?

Tvätta med starkt tvättmedel för båt och sedan ett mildare med lite vax i så att det inte gulnar direkt igen och kan stå emot skit lite bättre kanske....

Tips på hur och vilka medel ni använder tas gärna emot.

/Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har om däcket varit väldigt missfärgat tagit rubbing och en vanlig rotborste och skurat. Går bara att göra någon enstaka gång då det sliter på gelcoaten.

Sedan ska man inte vax med vanligt vax eftersom det gör däcket halt. Det finns ett specieltt non-slip-vax som LeFant har. Vi anväder det på gångytorna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tvättar du bort den sen då med tvättmedel och vatten eller hur får du bort rubbingen ur halkskyddet sedan? Kan tänka mig att det är svårt att polera/torka bort från den skrovliga ytan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej

på varvet där jag ligger använder dom en svintosvamp o grönsåpa o autosol på svampen och skrubbar så blir d som nytt

lycka tillSkrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man får ner rubbingen fint i det skrovliga med rotborsten och putsningen gör vi med putsmaskin. Skurar däcket innan vi putsar så det inte ska ligga rubbing-kluttar kvar i groparna. Har blivit bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns ett tvättmedel som heter Rönnqvist tror jag. Har sett bilder på nätet där hårt smutsade däck blir betydligt renare efter en tvätt med detta medel. Finns det någon på forumet som provat och kan delge oss andra om resultatet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...