Sjobergs_Bygg 0 Postad 31 Augusti , 2009 Hej! I min nya båt sitter plottern fast monterad. Eftersom jag vinterförvarar utomhus slog de mej att plottern kanske inte gillar minusgrader nått vidare.. Nån som har koll på detta? MVH Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 31 Augusti , 2009 Definiera minusgrader a.k.a var ligger båten på vintern = hur kallt kan det bli, och vad är det för plotter. Exempelvis en Garmin GPSMAP 5x5 fungerar enligt specen att köra i drift ner till -15, men klarar säkert -30 om inte -40 i *dvala*. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sjobergs_Bygg 0 Postad 31 Augusti , 2009 Okej. Det är en garmin 2110. Den ligger på västkusten och ett par nätter på en vinter kan de bli -25. Kanske hjälper om man bäddar in instrumentbrädan i ett gott täcke? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Esteve 0 Postad 31 Augusti , 2009 Har ingen erfarenhet av inbyggda plottrar, men borde den inte vara förhållandevis lätt att demontera? Är ingen expert i ämnet och har inte använt/förvarat min nuvarande plotter i minusgrader. Har dock ett Humminbird-lod som jag använt vid fiske i ca 15 minusgrader och på den kom det in fukt under displayglaset. Kan därför konstatera att själv skulle jag inte gärna lämna plottern kvar under vinterförvaring utomhus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser