Linde 1 Postad 31 Augusti , 2009 Jag har ett poblem med min Mercruiser 454 Magnum. När jag åker ut med båten & ska dra upp den i plan så går den ojämt. Det tar lite extra tid att få den att plana ut eftersom att den tappar orken, det är väldigt snabba förändringar på motorns gång. Jag hör hur den pulserar i gas/effekt. Detta går över efter några minuter. Det är oftast enbart första svängen för dagen som den gör detta. Vad kan detta bero på? Väldigt tacksam för alla förslag. Mvh/Linde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 1 September , 2009 Mät upp, eller byt tänkablar/tändstift. Tar för givet att motorn är varmkörd innan du drar på Kolla även choke funktionen, om du har choke monterad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 1 September , 2009 Jag har tänkt kolla chokefunktionen men har tyvärr inte hunnit med det än. Motorn är inte fullvarm, men den har inte gjort så här tidigare. Kan det ha nåt att göra med tändkablarna med tanke på att den går bra efter ett tag? Troligen pga att den blivit varm. Mvh/Linde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 1 September , 2009 Min första tanke som kom upp är ... lyft på fördelarlocket !! Förmodligen massa oxid på kontaktytorna och rotor ! Lycke till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser