frassekatt 0 Postad 31 Augusti , 2009 Hejsan allihop. Jag är total nybörjare på motorer men har införskaffat en Ockelbo med en Mariner 60 HK troligen sent åttiotal/tidigt nittiotal. Det är alla möjlig konstigheter med motorn men jag försöker att lösa dem efterhand. Kommer säkert att plåga er på forumet med massvis med dumma frågor. En sak som har hänt vid åtminstone två tillfällen är att motorn har krånglat vid start och när jag försöker tjatstarta den så kommer det ut massa mojja i vattnet. Det ser ut som en blandning av bensin, råolja och något annat grå/vit-aktigt. Ser ut som att det kommer från typ propeller eller växelhuset, dvs under vattenytan. Är det någon som har en aning om vad det kan bero på och i så fall vad jag kan göra åt det. Med vänlig hälsning Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 31 Augusti , 2009 Välkommen! Det finns fortfarande inga dumma frågor utan bara dumma svar. Du skall känna dig synnerligen välkommen och kom igen med frågor som du för tillfället inte har något svar till. Det behövs mycket till ifall det inte finns någon här på forumet som inte har svar till dig. När du tjatstartar och motorn inte tänder/startar rinner den oljeblandade bensinen genom motorn och ut i sjön. Det är det som du ser komma ut vid/genom propellerns avgasutsläpp. Så det är lugnt men kanske lite tråkigt. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frassekatt 0 Postad 1 September , 2009 Hej. Tack för svaret. Skönt att veta att det inte det är något allvarligt - naturligtvis förutom i miljöhänseende. Med vänlig hälsning Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser