Limpan200 0 Postad 29 Augusti , 2009 Hallå, en kompis till mig har en båt som vi drar wakeboard med och vi skulle behöva kunna tilta drevet lite under färd så att den dels drar upp lätt och att vi dels kan kontrollera vågen. Det sitter en inombors AQ105 med ett penta 270 drev på den nu, och den har endast drevlyft. Finns det några delar som passar på detta drev eller måste man konstruera själv? ÄR det någon som gjort en liknande operation själv? Ang powertrim/tilt, kan man bygga något system själv, med tex styrservo pump och någon typ av dubbel verkande cylinder? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CHEVY63 0 Postad 21 Augusti , 2014 Jag måste bara höja denna tråd, jag är med sugen på ett liknande bygge/uppfinning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CHEVY63 0 Postad 25 Augusti , 2014 Ingen som har uppfunnit något liknande ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Storisten 0 Postad 29 Augusti , 2014 Hej! Har funnits originalmonterat, AQ 270 E: http://www.volvopenta.com/SiteCollectionDocuments/Penta/Misc/drive_2_oil_rec_7745608.pdf En liten kolv i mitten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser