Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
marinerad

Nätbutiker

Rekommendera Poster

Hej allilhopa,

Är ute på jakt efter en ny plotter och har sett att det är billigast på nätet. Är det någon som har erfarenhet av köp i någon butik ?

Mvh/

M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad för modell du är ute efter men hur som helst så köpte jag min från http://www.electronics-marine.co.uk/ och jag kan bara rekommendera den butiken. Riktigt bra pris då och grymt snabb leverans. Jag köpte en lowance 5300 för knappt 1 år sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet med att köpa i utländska butiker är att då får du ingen svensk garanti. Dock är ju priserna lite billigare så det är en smaksak. Jag köpte i alla fall en Garmin GPSmap 526 på en sajt som heter outdoorexperten.se Allt gick bra och jag fick min produkt =) Tyvärr så kommer jag nog inte hinna testa den förutom hemma i villan hehehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svensk garanti är ganska viktigt för mig. Ska kolla upp sidan. Tack förresten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en Lowrance HDSM5 från ett företag på nätet (TECOPT) noterade dock inte att det var paralell importerade prylar , så när jag kontaktade generalganten för lite frågor var det nobben direkt. Fick dock skapligt snabb suport från tecopt samt instruktioner från lowrance hemsida utan problem.
Kunde kanske sparat några hundralappar om jag importerat den själv, när den endå var paralell importerad!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en beg Garmin 520s på Blocket, den var köpt hos TECOPT läste sedan på Garmins hemsida att den hade serienummer som återkallats. Tog kontakt med TECOPT som hänvisade till sin hemsida. Jag skulle ringa UK samt skicka GPS en till dom för utbyte. Tog kontakt med Svenska Garmin igen som bytte den som good will trots den ej var köpt av dom. Upplysningsvis köp hos TECOPT då får man sköta garanti problem själv. MVH/Jangustaf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De sista 10 åren har jag bara köpt marinelektronik och mycket annat, livflotte, EPIRB etc.  via nätet från England på olika ställen.  Fungerar utmärkt. Har haft två servicar. Den ena var inte garanti, men kostnaden togs av tillverkaren ändå trots att nästan två år gått, tid från från att jag skickar tills apparaten är tillbaks - 14 dagar.
Den andra var garanti - tog 10 dagar så hade jag apparaten tillbaks.

Så vad den svenska garantin är värd vet jag inte, jag kan inte se något värde i alla fall, det lär inte gå fortare. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du några bra sidor att rekommendera? Ska nu i vinter köpa ny Plotter, AIS mm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Cia:

Jag ska åka lite fram och tillbaka till London nu i december så om du vill slippa ev. kostsamma tullar och transporter så kan jag ta med prylar till Stockholm 18:e december.

mvh Jonatan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Va snällt! Tror du vi behöver betala tull i EU?

Vi beslutade i går att först se på mässan vilken ny mjukvara som är pg innan vi handlar så vi köper nog inget innan mars.

Men tack så mycket för erbjudandet!!!Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, ingen tull i EU. Moms betalas, men i det land man köper prylarna. I England har man nu sänkt momsen till 15%.

Kolla www.mailspeedmarine.com

Livflotten som vi ska ha är nästan 4000:- billigare där än här t.ex.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Cia:
Det är ingen tull vid köp inom EU. Du betalar säljande landets moms, en vinst redan där. Jag har handlat från:
http://www.mailspeedmarine.com/ (elektronik)
http://www.seamarknunn.com/ (plotter, elektronik)
http://www.allgadgets.co.uk/ (flotte, NASA-elektronik)

Observera, livflottar får man inte transportera hur som helst, så det är inte bara att köpa och checka in på flyget...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köper alltid från Marinesuperstore.com bla ett komplett MPX ställ för 4500:- hemma i sverige :)

Ska vara störst i UK.

/C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Classic things and people will not be forgotten, even if short-lived forget, will never stay in the destruction of people's hearts, I believe the power of the classic.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...