Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
drdrain

Angående missnöje av marina

Rekommendera Poster

Är det vanligt att det inkommer kritik mot marinor i dagsläget ?

Har själv båten innen på en marina i dagsläget där den varit drygt 2 månader utan att dom lyckats lösa problemet.

Och dessutom då jag känner en båtmek i stan där jag bor fått klarhet i att delar som marinans mek ville byta på våran motor inte finns på det märket ens.

Då börjar man ju som sagt bli fundersam om dom verkligen vet vad dom sysslar  med ?

Anledningen att den hamnade där är att det hade varit 15mil att traila hem den via småvägar, men i dagsläget så börjar man minst sagt bli misstänksam.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stå på dig, ställ krav, vad säger försäkringsbolaget?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det du rimligen kan kräva är att de visar alla utbytta delar. De förklarar och visar samtidigt varför just den delen är bytt. Ingen del, inga pengar. Men du måste säga till om det innan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja gförstår dej har haft min på ett marina\varv sen maj det är alltig något annat som är prio ett

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den lokala mecken som brukar hjälpa oss hemma i stan med både båt och bil reparationer kör alltid det med att han visar vilka delar han bytt.

Känns lite som god service även om man såklart kan fuska här med så försöker man iaf bevisa att dom lagt ned en massa jobb.

Som tur är så kommer våran vanliga meck att hjälpa till att kolla upp vad det egentligen det är dom har gjort med våran båt den dagen dom anser den ska vara klar eftersom han också undrar vad dom egentligen pysslar med, tydligen så har dom använt fel olja när dom moterade drevet också...man blir så ledsen när man hör sånt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...