Sparre 5 Postad 28 Augusti , 2009 Är det tillrådigt att ha så här stor motor på en Örnvik 530? 200 hk. Hur bra mår akterspegeln av detta? Är det verkligen safe att bränna på i 50 knop i en HT-båt från slutet av 70-talet? http://www.blocket.se/stockholm/Ornvik_530_ht_med_200_hk_23277291.htm?ca=11&w=1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 28 Augusti , 2009 Schysst båt!! Bra pris! Är det smygreklam för din polares eller? JAG blev iaf sugen.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 28 Augusti , 2009 Nej, tyvärr Då hade jag nog inte ställt mina tvivel beträffande akterspegeln.. Jag undrar om jag skulle våga åka så fort som 50 knop. Har aldrig gjort det, men det låter farligt tycker jag. Vatten är väldigt hårt i de farterna och en olycklig våg kan nog få hela båten att kantra. Att båten tål mycket effekt känner jag till, men 200 hk i en båt som bara väger 500 kg känns liiite overkill, men säkerligen väldigt skönt att kunna köra i marchfart 25-30 knop på lågt varvtal... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wiri 2 Postad 28 Augusti , 2009 hehe ja man är ju inte tvungen att gara fullt i hård sjö, men då han man ju möjliget att gasa lite extra om det är stilla å lugnt på sjön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser