Grovah 0 Postad 28 Augusti , 2009 Hej Är det någon här som har erfarenhet av EasyTec täckställning? Såg annons på den här på maringuiden. Jag skulle i så fall vinterförvara en Flipper 640 under den. Är det något att ha? MVH /Grovah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 31 Augusti , 2009 Jag är också nyfiken på EasyTec till våran Flipper 666 HT. Bra eller dåligt val till vintertäckningen ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grovah 0 Postad 7 Oktober , 2009 Svarar på mitt eget inlägg. Har monterat easytec täckställningen på min Flipper 640 nu och hittills är jag mycket nöjd med ställningen. Den är billig, lättmonterad och den väger lite samtidigt som den är väldigt stabil. Jag tror inte att det blir några problem i vinter med den. /Grovah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Isbrytarn Postad 24 Oktober , 2009 Hej Grovah, Vilken ställning köpte du? den för båtar på 6-7 m, och om det är den täcker den hela båten? Har du någon bild på hur det ser ut, vore kul att se? Hur fäste du s-krokarna? Tror de att ställningen håller för snötrycket uppe i norr? Vänlig hälsning Isbrytarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 24 Oktober , 2009 Om man söker lite så finner man! Jag la t om ut bilder efter förfrågan men sen kom det inget svar! http://www.maringuiden.se/forum/;thread=312062&highlight=sdk780 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Isbrytarn Postad 24 Oktober , 2009 Hej sdk780, Jag förstår inte riktigt vad du menar. Jo jag har tidigare sett att det passar sådär på en Ancas med hemgjord targabåge. Detta trots att du delvis fått specialtillverkning. Nu har jag en båt som liknar Grovahs och undrar hur och vad han gjort ang. storlek och fastsättning. Som sagt har sett ditt inlägg och via det börjat intressera mig för easy tech, när jag såg att även Grovah använt easytec ville jag gärna ha svar från honom, då jag om jag ska vara ärlig inte tycker det ser bra nog ut på din Ancas, speciellt om jag ska ha den ute i ett snöigt norrland Vänlig hälsning Isbrytarn Senast ändrad av Isbrytarn | 24 oktober 2009 | 16:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 24 Oktober , 2009 Vad är det som inte ser bra ut? Glöm inte att utifrån bilder så får man eg inte särskilt bra feddback! Jag kan garantera att snömängden där min båt står inte är speciellt mindre än i Norrland dessutom oftare av den blöta sorten! Roslagens kustband har lite speciellt vinterväder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 24 Oktober , 2009 Kanske är lite konservativ, men efter att under ett antal år med olika lösningar med täckning ha fått sönderblåsta ställningar och presenningar har jag tröttnat. Körde med lättviktspresenningar och olika varianter av ställning av trä,plaströr m.m. Ligger relativt utsatt på västkusten och för mig har det fungerat fint under 2 vintrar med A-ställning i för och akter stötta på mitten och överliggare i 45x95 virke och 600grams presenning typ lastbilspress. Rejält surrad med spännband i alla öljetter. Men det skulle vara intressant med feedback om Easy-tec efter vinterstormarna det kanske funkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Isbrytarn Postad 24 Oktober , 2009 Hej sdk 780, Det jag tycker ser mindre bra ut på din Ancas är att stor del av fören inte är täckt. Är som du säger säkert mycket bättre i verkligheten. Jag har ju även läst att du är nöjd, därav mitt intresse, trots bilderna. Jag förstår det som att till Ancasen köpte du kittet för båtar 6-7 m, och att pressen då är 8m. Med båge över tak osv räckte inte det riktigt där fram, är det riktigt uppfattat? Anledningen till att jag är intresserad är förutom priset även att jag tycker det är kul med nya ideer, men inte till vilket pris som helst. Sedan kan jag tillägga att jag har det snöigare än i roslagen, och jag bor inte högt nog för att slippa den blöta snön. /Isbrytarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 24 Oktober , 2009 Ja men det med fören var ett missförstånd så jag har för liten pressening. Försäljaren läste min tråd här på MG och det kom ett mail om att det bara var att byta till större presenning kostnadsfritt. Så utgå inte från bilden för att få en uppfattning av 100% korrekt täckning av hur det skall se ut för på bilden är alltså presseningen för liten. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grovah 0 Postad 26 Oktober , 2009 Hej! Jag har tyvärr inte möjlighet att fixa en bild på min båt på ett tag, men bilden på http://www.rapidmarin.se/ är mycket representativ för hur det ser ut på min Flipper 640. Jag köpte paket 2, för båtar mellan 6-7m med ett stödpar. Stödparet är placerat på taket till hardtopen på min båt, blev bäst så. S-krokarna har jag hakat i knaparna i för och akter. Jag har en badbrygga på min båt och den sticker utanför pressen en aning, och det beror på att s-kroken är fäst i knapen, om jag flyttar den bakåt (s-kroken alltså) så skulle jag kunna täcka hela rasket lätt om jag vill men för min del passar det bra eftersom jag lätt vill kunna ta mig in i båten i vinter. Ställningen är mycket stabil (efter att man bundit rep i alla öljetter i pressen, viktigt för sidostabiliteten) och det är bra spänn på pressen så jag är inte orolig för att det ska bli mycket snö liggandes. Hade ett par dagars rejäl blåst för ett tag sedan och det märktes inte på ställningen. Förr hade jag en hemmabygd ställning med två A-ställningar i trä, och en press. under den skulle jag inte vågat förvara båten utan kapell. Nu har jag inget kapell på under ställningen och jag känner mig helt trygg med det. Dessutom så blir det bättre fall på pressen utan kapellet. Jag kan ju tillägga att jag har uppsikt på min båt varje dag, så mina krav är ju inte lika höga som för nån som ska förvara en båt en hel vinter utan tillsyn. För 2000 spänn så tvekar jag inte att rekomendera denna ställning. /Grovah Senast ändrad av Grovah | 26 oktober 2009 | 12:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Isbrytarn Postad 2 November , 2009 Tack Grovah och SDK 780! /Isbrytarn Senast ändrad av Isbrytarn | 02 november 2009 | 09:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 6 Maj , 2010 Då har vintern tatt ledigt (en stund) och min täckning med EasyTec satt stadigt genom hela vintern utan problem. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 6 Maj , 2010 Min har med funkat fint hela vintern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ratty11 0 Postad 1 Oktober , 2013 Hej alla! Ser att fler av er satsat på EasyTec för ett par år sen, och nu är frågan: Håller det fortfarande måttet? SeaSea säljer 6-7-meterspaketet för 3200:- nu, och det verkar ju attraktivt om det funkar i längden. Jag har precis skaffat en Flipper 640 HT som stått inne tidigare, men ska stå ute på tomten i vinter. Det är lite skog runtomkring, så i viss mån är den vindskyddad. Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser