lolle 0 Postad 27 Augusti , 2009 Hejsan. VB testade Finnmaster f 68:an.Kommentarer om testet,förra testet var det många som tyckte att testet var missvisande p.g.a. det var en prototyp som testades.F 68 ägare kom ut med era erfarenheter om båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 27 Augusti , 2009 Kopierat från tråden Vi båtägares tester. Ja nu har testet kommit och jag kan ju börja med att säga att searay 230 längre upp i tråden hade rätt ang två saker. det ena var att dom måste ha blandat ihopp båtarna. dels för att toppfarten fortfarande är aldeles för låg och dels för att på en bild när man visar instrumenteringen i F68an i testet så har man lagt in en bild på Yamarin 68DCs instrumentering. Varför? den är inte ens lik och dessutom står det Yamarin på ratten. inte proffsigt. Det andra han hade rätt om var att det var en prototyp dom testade. dels för att det inte fanns nån annan vi det tillfället men även för att på bilderna i testet som visar den felplaserade förarstolen så syns det att det är en prototyp. Kommoden som dom kallar det ser inte ut som på min båt som är en av de första serietilvärkade och stolen sitter inte så långt till styrbord som den gör i prototypbåten. det har finnarna ändrat på efter synpunkter från jornalister och återförsäljare som testat prototypen. konstigt att VIB inta fattade att dom skulle testa och utverdera en prototyp när alla andra gjorde det. Känner heller inte igen att båten skulle vara lite orolig över 40 knop men även detta har jag hört ryktesvis att finnmaster gjort om skrovet en aning på dom som kom efter prototypen men det vet jag inte 100% för det har jag bara hört från en på finnmaster. finns en hel del grejer på bilderna som är ändrat på dom serietillvärkade tex trapstegen in i båten från fördäck ser anorlunda ut samt att man gjorde om inne i ruffen för att få en liten trapp ner så man kan kliva ner i ruffen och sätta sig och inte behöva kravla sig in. även kappellgaraget ser ut att vara lite ändrat. jag vet att dom hade lite mjuk stoppning i stolarna i prototypen det är ändrat. Endel knappar och säkringar sitter på andra ställen. Det är konstigt att VIB inte lyssnar på oss som har båtarna när vi säger att dom testat en båt som inte finns att köpa och att dom borde göra om testet så publicerar man endå ett gammalt test av en prototyp. searay 230 är förvisso en återförsäljare av finnmaster men även för Yamarin så jag tror inte han ljuger som VIB verkar påstå. Min båt går fortfarande i drygt 50 knop med två pers och motorn monterad som den skall. (altså o-lyft) fast den legat i hela sommaren. den går som på rälls och jag vet att Jejving och kompani har skrävlat om hur mycket båt dom kört och deras kompetens men jag är också uppvuxen på sjön och jag har kört mycket båt i mina dar tex Yamarin 68 DC och jag kan säga att deras beskrivning av vissa detaljer måste vara taget ur luften för det stämmer inte alltid. Båten fick ju förövrigt bra betyg men den så kallade tunga missen som färgar av sig finns inte på dom serietillvärkade båtarna. och sen är det nog inte en så tung miss. Ta fram en skruvdragare och flytta ut stolsfästen några centimeter så blir ju även prototypen helt ok på den punkten. Det var mina synpunkter på testet. Jag är ingen proffesionell jornalist men Detta är vad jag tycker om saken. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser