Becon 0 Postad 26 Augusti , 2009 Hej Jag tänker göra en badbrygga mm. med 25 mm rostfritt rör. har köpt en rörbock, men när jag försöker bocka veckar det sig på insidan. Är det någon som kan detta, med att böja rostfritt. Tacksam för svar, så man har något att göra i höst. Trophy ägare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kelly 0 Postad 26 Augusti , 2009 Har bockat mycket rostfritt. Först och främst är det viktigt att bockdynan är exakt mot röret. Viktigt är också bockradien. Vet inte vad du har för tjocklek på röret men veckar det sig på insidan är det nog ganska tunt. Annars ett bra tips är att sandfylla röret innan du bockar det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wiri 2 Postad 26 Augusti , 2009 ja sandfylla å värma är nog mitt tipps, brukar va ganska lurigt att bocka rostfritt i enklare rör bockar, bär nästan vara en som som drar runt röret eller hur man ska förklara, dom måsta va riktigt tighta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser