Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
leleif

Heders åt Sjösport och Garmin

Rekommendera Poster

 Jag är en kritisk konsument och har aldrig ägnat mig åt hyllningskonserter tilägnat specifika handlare eller produkter. Men jag tycker det är på sin plats att nämna när enskilda företag agerar föredömligt.

Jag skulle segla hem en H-båt efter Tjörn Runt och använde den bärbara ett och ett halvt år gamla hand-GPS:en (Garmin Legend HCX)  i sittbrunnen som huvudsaklig plotter och navigator. Det blåste rejält, 16-17,  och mycket sjö och skvätt som rann över GPS:en. Plötsligt försvann sjökortet och den betedde sig allmänt underligt. Det var bara att gå över helt till kort och bestick, och när jag öppnade Garminen droppade det ordentligt med vatten ur den.

Dagen efter gick jag in till Sjösport i Gbg där jag hade köpt den och tänkte mig nog närmast att jag skulle köpa en ny. Blev oerhört trevligt bemött av en ung säljare som tyckte att den trasiga jag hade med mig nog borde reklameras. Han tog tag i saken med en gång, kontaktade Garmin, skickade över GPS:en och lovade fortsätta en diskussion med Garmin. 

Två dagar senare ringde han och hade en ny motsvarande enhet. Dessutom med färdiginstallerat sjökort i, bara att hämta upp.

Snabbt agerat, inte en diskussion. Jag önskade att alla nasare hade den kundmedvetenheten och det bemötande som jag trakterades med vid detta tillfälle.

Fair winds,

Oceanplurra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul att bli väl bemött är det alltid.

Kul också att du berättar det.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En lördag på väg ner för Göta ävl gick min plotter som jag köpt på Hjertmans via postorder sönder.

Telefonsamtal till Hjertmans i Göteborg och fick prata med en säljare som guidade mig genom fabriksåterställning o s v, utan resultat. Till slut sade han att jag skulle komma in med den. Jag hade ju köpt den på postorder i Sundsvall och hade givetvis inga kvitton med mig.

Ett samtal till Sundsvall och ett faxat kvitto senare fanns det nu papper även i göteborg. Efter att ha blivit guidad av Hjertmans till rätt spårvagnar, bussar, t o m tidtabellerna fixade de, så lyckades jag hitta fram till butiken, där jag helt sonika fick en ny plotter utan att de ifrågasatte minsta detalj.

Även här ett riktigt föredömligt bemötande som bör uppmärksammas!

Heder åt god serviceanda!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...