Freebo 0 Postad 25 Augusti , 2009 Hej alla, just nu har jag en lite stökig relation till min tvåtaktare Mercury 60ELPTO 2006:a. Jag hoppas någon av er kan coacha mig fram till lösningar på två problem, två lösningar som skulle göra att min fru och barn själva skulle kunna ratta Yxlö 500an =) 1) Tomgången direkt efter start är justerad och bra, dock när jag varit ute och kört och slår av på farten för att lägga till vid bryggan rusar tomgången och att slå i backväxeln blir just till att slå i med ett brak. Ibland tar det 10 sekunder innan den går ned alt. att jag duttar upp med handgasen på reglaget. Alla reglage är smörjda så jag fattar inte riktigt varför det strular? 2) Under våren och sommaren har motorn varit extremt svårstartad, ibland har det krävts upp till 1 minut av lekande med startmotorn innan den tänt till. Choken 'verkar' fungera då jag hör ett annat typ av motorljud när jag trycker in nyckeln. Den går som en klocka efter start Tar tacksamt emot alla tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 25 Augusti , 2009 se till att du har lite förspänning på gaskabeln så att den verkligen går emot tomgångstoppskruven. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser