swedbest 0 Postad 25 Augusti , 2009 Hej på er! Hur snyggar jag upp teaken i båten bäst? Slipning? behandling? För att den ska bli fin igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 25 Augusti , 2009 Snapp 1 och Snapp 2 - finns att köpa i båtaffärer. Fullständigt fantastiskt, borsta först in den ena och därefter den andra som neutraliserar. Resultatet blir kanonfint - har använt det år efter år. Carl_Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 25 Augusti , 2009 Glömde skriva - så Teak-Seal efteråt. Så blir det vackert oljat. Carl_Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fantino 1 Postad 26 Augusti , 2009 Kan bara intyga med föregående inlägg, det medlet är helt FANTASTISKT BRA. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 26 Augusti , 2009 Om du verkligen menar inuti båten ska du inte göra som ovan. Det gör man utomhus. Frågan är om den är lackad eller oljad innan - vet du det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
swedbest 0 Postad 26 Augusti , 2009 Den är oljad tidigare. Trädetaljerna är under kapellet så det räknas väl som utomhus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 26 Augusti , 2009 Är det plywood? I så fall skulle jag inte köra Snappy på den. Det kan sluta hur som helst! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 30 Augusti , 2009 Hej ! Jag har med stor glädje använt Golden teak 3. En lätt slipning för hand först och sedan minst 3 behandlingar med 3tim mellan strykningarna. Detta ger den där gyllengula tonen på teaken som då inte blir så glödhet som en mört oljad blir. Tvätta vid behov med gulsåpa och du kommer att bli kanon nöjd. Finns massor med trådar i forumet om just Golden teak. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser