migo 0 Postad 24 Augusti , 2009 Hej! Under den här sommaren har vi märkt att vår Bayliner 2355-97 lutar åt babord(vänster) när den ligger stilla. Under gång så fixar trimplanen lutningen och jag tror inte att batterierna påverkar så mycket. Kan det möjligen ligga vatten i skrovet mellan skotten någonstans?? Någon som har sett eller haft samma broblem? /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 24 Augusti , 2009 Var har du batterier, vattentank, bränsletank och andra tunga saker? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 24 Augusti , 2009 I enlighet med det tidigare inlägget så brukar det inte vara balans pga batteriers placering osv. Antingen tar du och stuvar om eller så som de flesta av oss barlast på andra sidan. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 24 Augusti , 2009 Har faktiskt sett samma sak på några andra Bayliner. Fast jag vet inte vad det beror på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
migo 0 Postad 24 Augusti , 2009 Batterier till vänster, vatten tank till höger. Lutar mindre med full vattentank men känns ändå mer rank åt vänster. Har bensintanken längsgående skott?? Den är integrerad/inplastad och centrerad i botten på båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Akvavit 0 Postad 24 Augusti , 2009 Jag har haft en 2455á och har nu en 2755á. Båda lutar något åt babord. Jag tror att det har med bateriernas placering att göra, samt att vattentanken är flatbottnad och inte v-bottnad och ligger tvärskepps. När balansen rubbas lite av batterier och kylskåpets vikt på babord sida så rinner vattnet också över åt babord hän (bränslet också i viss mån trots v-form i botten). På mina båt finns det dränneringar från alla slutna utrymmen, man kan ju kolla dessa och kolla att det inte är stopp... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MJosefsson 0 Postad 22 September , 2009 Har en Bayliner 2052LX -00 och den lutar också åt babord, både i sjön och på trailern, har lurat på vad det beror på för den saknar ju vattentank, kyl och andra tunga grejer. Kan det va så att den är gjord för att motverka den tyngd som blir på styrbord sida när man kör ensam? Hej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser