Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
migo

Lutande Bayliner

Rekommendera Poster

Hej!

Under den här sommaren har vi märkt att vår Bayliner 2355-97 lutar åt babord(vänster) när den ligger stilla. Under gång så fixar trimplanen lutningen och jag tror inte att batterierna påverkar så mycket. Kan det möjligen ligga vatten i skrovet mellan skotten någonstans??

Någon som har sett eller haft samma broblem?

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var har du batterier, vattentank, bränsletank och andra tunga saker?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I enlighet med det tidigare inlägget så brukar det inte vara balans pga batteriers placering osv. Antingen tar du och stuvar om eller så som de flesta av oss barlast på andra sidan. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Batterier till vänster, vatten tank till höger. Lutar mindre med full vattentank men känns ändå mer rank åt vänster. Har bensintanken längsgående skott?? Den är integrerad/inplastad och centrerad i botten på båten.   

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har haft en 2455á och har nu en 2755á.

Båda lutar något åt babord.

Jag tror att det har med bateriernas placering att göra, samt att vattentanken är flatbottnad och inte v-bottnad och ligger tvärskepps. När balansen rubbas lite av batterier och kylskåpets vikt på babord sida så rinner vattnet också över åt babord hän (bränslet också i viss mån trots v-form i botten).

På mina båt finns det dränneringar från alla slutna utrymmen, man kan ju kolla dessa och kolla att det inte är stopp...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en Bayliner 2052LX -00 och den lutar också åt babord, både i sjön och på trailern, har lurat på vad det beror på för den saknar ju vattentank, kyl och andra tunga grejer.

Kan det va så att den är gjord för att motverka den tyngd som blir på styrbord sida när man kör ensam?

Hej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...