Steve_Drake 1 Postad 23 Augusti , 2009 Hallå. Har märkt att min motor tappar lite olja. Någon som vet ungefär var det kan läcka på en MD2B motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wiri 2 Postad 23 Augusti , 2009 är det inga synliga läckage å en 4t, fins ju 2t med ventiler oxo men inte så vanligt så är det ju oftast väntiltätningar som läcker igenom, brukar mäskas om den rycker till blått vid uppstart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 23 Augusti , 2009 MD2/MD3 brukar vara ganska söliga med oljan. Kolla oljetrycksgivaren den brukar gå sönder så det läcker ut olja vid skruven för sladdden till oljetryckslampan. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 23 Augusti , 2009 Kolla också gummiproppen över hålet där man ställer regulatorn, jag har varit med om att den floppat ut og då har det kommit lite olja där under körning. Kalle igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steve_Drake 1 Postad 23 Augusti , 2009 Jag är lite ny på det här med motorer. Vet inte riktigt vad det är för gummipropp du menar. Var sitter regulatorn(vad är det? Har bytt givare idag i alla fall så det kanske blir tätt där, men den borde inte läcka så mycket som det verkar göra. ca 1dl på två dagar eller nåt. Har du en MD2b själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 26 Augusti , 2009 Förlåt jag har inte kollat hur det gått för dig, nej jag har ingen VP nu men har haft og jag har jobbat med dom tidigare. Jag frågar dig såhär istället är det söligt under motorn? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steve_Drake 1 Postad 26 Augusti , 2009 Ja är lite kladdigt under motorn när jag kände med näven. Det fanns även lite i kölsvinet när den stått ett slag. Jag har inte hunnit kolla mer på det, men jag är tacksam för alla tips. Är som sagt helt ny på motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser