snoofy 0 Postad 23 Augusti , 2009 Hej ville bara kolla om någon har hittat / erfarenheter från att använda låsbart tanklock till båten / båtar. Har haft påhälsning utav bensin tjuvar förut så jag börjar tröttna på dem ... Hittar dock inte mycket på nätet eller i Göteborgs trakten .... Dock ser jag att biltema.se har en tank spiral .... (http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=130860) Någon? mvh//snoofy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 23 Augusti , 2009 Jag har ingen erfarenhet av låsbart tanklock på båt men bil. Låsen är lätta att bryta upp så inga tjuvar stoppas av det. Jag tröttnade efter att fått byta tanklock ett flertal gånger. Efter att installerat tankspiral så upphörde stölderna. /Micke W Senast ändrad av lizardking | 23 augusti 2009 | 16:23 Senast ändrad av lizardking | 23 augusti 2009 | 18:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snoofy 0 Postad 23 Augusti , 2009 kalas ... det verkar ju vara både bättre och lättare ... bara man inte själv behöver slanga någon gång ;-) ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snoofy 0 Postad 31 Augusti , 2009 ...ville bara lägga till attt jag nu oxå pratat med Niklas Ovessonpå Waso som säger att man håller på att egenutveckla låsbara tanklock till båt ... kommer på hemsidan under våren 2010 .... Nu finns bara tanklock att köpa från USA, som är dyra men också dåligt konstruerade ....http://www.waso.se/websites/waso/sd_page/4/1/index.php? //uffe Senast ändrad av snoofy | 31 augusti 2009 | 14:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 31 Augusti , 2009 Jag mailade också Waso i samma ärende 2008.10.06. Fick då beskedet att låsbara tanklock skall finnas tillgängliga våren 2009... Den som överlever får se... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 31 Augusti , 2009 Jag köpte från Duells, kanske inte kassaskåpssäkert men än så länge har jag fått ha bensinen ifred. Observera att om du inte har en Perko påfyllning så måste du ha både påfyllningen och låstappen... http://www.duells.se/katalog/prodfset.asp?main_dept_id=4251&pf_id=17433&dept_id=11732&parent_id=&ListAbsolutePage=1&idbg=&openmenu=&submenulined=&language=1053 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 31 Augusti , 2009 En helt ostrukturerad tanke En vanlig kulventil monterad på tankens inlopp som man öppnar vid tankning och sedan stänger..borde väl effektivt hindra slangníng av obehöriga men tillåta behörig slangning, och kostar nån hundring kanske. Thinking outside the box Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 31 Augusti , 2009 Jag är inte känd för att vara superlativens mesta användare, men nu var du helt grym Gunnar, tror knappast att bränsletjuven börjar leta efter en ventil.Detta kommer jag att fixa under vinteruppläggningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 1 September , 2009 Vilken jäkla bra idé !! Det där skall jag också montera !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 1 September , 2009 En anan vild tanke är security by deception..Man sätter en en skylt/etikett vid/på tanklocket som det står Septik på, då kanske dom tror att det är skettanken och där vill man nog inte slanga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 1 September , 2009 Kuliga ventilen kan även innebära att tanken blir helt tät. Det är nog inte alltid tanklocket sluter helt tätt. Då kan man sluta funderingarna tom eller full tank. Åtminstone om man satt en ventil även på avluftningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 September , 2009 Ökar också risken att man fyller diesel i septitanken, och det är värre än att spola ut skit Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 1 September , 2009 Hade själv påhälsning ett par vintrar. Sedan började jag ställa ett par pilsner på badbryggan och tejpa fast en lapp där det står Båten är redan tömd på dyrgripar, sprit och bensin. Ha en bra dag! Sen dess slipper jag stänga till öppnade presenningar och tanklock. Bara ölen ryker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser