JensJ 0 Postad 23 Augusti , 2009 Har en Silva Star logg, men saknar lodgivare till denna. Däremot har jag ett äldre ekolod med givare installerad. Så innan jag skaffar en ny givare till loggen, så tänkte jag höra ifall någon vet ifall det möjligen skulle funka att använda den gamla givaren kopplad till Silva-loggen? Det kanske finns risk att man pajar loggen ifall signalen blir felaktig? Senast ändrad av JensJ | 23 augusti 2009 | 10:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chriper 0 Postad 24 Augusti , 2009 Hej! Jag tycker inte du ska prova,jag tror du får tokig signal! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 24 Augusti , 2009 Det kan fungera. Förr var det i princip bara två olika givartyper till de flesta lod. Antingen 150 kHz eller 200 kHz-givare. Det borde gå att finna uppgifter på vilken frekvens Silva, respektive det andra lodet använder och är det densamma bör det fungera. Men litet chansning är det allt, det kan fungera och borde inte paja något, men garantera, det gör jag inte! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JensJ 0 Postad 25 Augusti , 2009 Tack för infon! Visst blir man lite sugen på att testa... =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser