Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
mike_bike

Delphia

Rekommendera Poster

HEJ

Kommentarer av Delphia bra eller dålig båt. Kvaliet, lätt seglad bra för familjen alla kommentarer önskas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tittade på en Delphia 33 idag på Öppna varv, blev besviken. Inte värd det priset de ville ha, (om jag minns rätt 1070000 från fabrik, skulle den vara sjösatt, ha en värmare och en plotter gick den på en bit över 1,2 mille.

Men jag har inte seglat den

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag försökte kolla på Delphia 37 för 2 år sen men agenten lyckades aldrig få fram någon, det var alltid nått förhinder, gav inte så himmla bra 1a intryck direkt.

Att begära 1,2 MSEK för en polsk ganska udda 33 fotare är lite väl magstarkt, även om jag tror att kvaliten är högre än på Bavaria. Jag skulle definitivt välja en Hanse iställt eller ännu hellrs en Dufour 345, där pratar vi riktigt bra seglare och hyffsad kvailte. Annars kan kanske en lätt begagnad Dehler 34 vara ett riktigt bra köp.

Vänligen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har sett att flera av Delphiabåtarna har fått goda recensioner i tester. Jag gillar utseendet på dem och tycker de är snygga, men tyckte dock att priset kanske är lite i överkant (men det finns det fler märken som har å andra sidan). Det finns ett Delphiaforum på forum.hamnen.se där du säkert kan få kontakt med någon som faktiskt har erfarenhet av båttypen! Flört Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Dehlermats! Vad är det som gör Delphia 33 till en udda båt? Varför skulle det vara negativt att vara polsk? Inte för att trampa dig på tårna men det verkar ju uppenbart så att Delphia har klarat krisen bättre än Dehler som gick i putten... Till på köpet är jag rätt säker på att det har sålts flera Delphia 33:or än Dehler 34:or i Sverige. Nåja hur som haver.

Delphia 33 är en trevlig familjebåt där man kanske söker det lilla extra. Jag har själv hyrt en två somrar i rad och är överaskad av kvailteten. Båten känns gedigen och möter upp mot mina högt ställda förväntingar. Jag vet efter som jag är sugen på en själv att det kommer en uppdaterad variant under hösten. Jag tycker du skall kontakta delphia så kan du säkert få provsegla och känna och klämma på henne.

Lycka till !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...