Lupus 0 Postad 21 Augusti , 2009 Får jag ha en länk till Marin guiden på min hemsida ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 22 Augusti , 2009 Ja, det får du väl rimligen!! Kan inte tänka mig nåt annat, i alla fall om din hemsida inte är av den arten att MG förknippas med olagligheter mm. Men även om MG faktiskt skulle misstycka så är det nog nästintill omöjligt att förbjuda länktips till befintliga sajter. De är ju för tusan till för att läsas!! Det som eventuellt är förbjudet är att citera text utan källanvisning, gissar jag. Allt som ökar möjligheterna till reklamintäkter för MG ses nog som positivt, och vice versa. Gratisreklam på respektabla hemsidor för MG är säkert välkommet, medans tex gratis produktreklam på MG:s forum inte är det. Så mitt tips blir, lägg gärna in en länk och luta dig sedan lugnt tillbaka! Helt OK om jag får bestämma. Finns det bindande lagregler, eller ens etablerade kutymer gällande länktips på hemsidor....? (Kan tänka mig att tex barnporr, knarkförsäljning etc faktiskt gett något sorts spår i lagtexten?) Intressant fråga, någon som vet? Senast ändrad av Thomas-1 | 22 augusti 2009 | 17:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser