Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
Tristan01

Yamarin 6110 och 6110 Big Ride olika båtar?

Rekommendera Poster

Hej,

Någon som vet om det är någon skillnad på ovanstående båtar? Enl. Yamarins hemsida finns bara 6110 med och den skall ha tillverkats 2001 - 2003. Tacksam om någon kan reda ut begreppen då jag står i begrepp att köpa en 6110.

Tristan01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är samma båt (skrov). Första årgången hade inga skrovfönster, det kom 2002 el om det var 2003. Första årgångarna hade vit klädsel med grön el blå stripe samt grön el blå madrasser i krypinet, 2003 har sunbrellatyg i dynor i sittbrunnen. Kan även vara så att det inte fanns badplattform med badstege på styrbords sida i aktern den första årgången, men det finns hur som helst att köpa till som tillbehör (även babords badplattform). Kapellet ser väl lite annorlunda ut på nyare årgång.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade runt innan jag köpte min Yamarin 6110 -03:a, de skillnader jag sett är att de tidigare 6110,orna har en anna design på stävräckena och att klädseln är vit galon, blev senare inslag av tyg i dynorna för att på -03,orna vara helt i blå sunbrella. Också fönstrena har ändrats från att vara ett inne i båten till ett i varje fribord. Vad jag sett så ändrades också kapellösningen till tvådelat kapell på 03,orna. Senare modeller verkar också i större utsträckning ha infällt sidoreglage.
Det som förbryllar lite är Yamarins egen historieavdelning på hemsidan (yamarin.fi), där de tidigare modellerna av 6110 verkar ha hetat 6100. Dock är båten på bilden stripad med 6110?!
Det som skiljer i specen är max motorstyrka, fart och vikt.
6100=max 150 vilket ska ge 43 knop (980kg)
6110=max 200, 150 ska ge 42 knop (1080kg)

http://www.yamarin.com/Etusivu/Mallisto/Mallistotkauttaaikain/600650m/6100BigRide/tabid/2597/Default.aspx

Senast ändrad av Krille_T | 21 augusti 2009 | 13:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TacK!

Det verkar ju inte vara några stora skillnader, men känns ändå som om det vore bättre att få tag på någon av de senare årgångarna.

Tristan01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...