Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
fiskarin

förvirrande bakslag..

Rekommendera Poster

jo heej..bakslaget snurrar hela tiden när motorn är igång,har inte vågat försöka stanna axeln..men ska den snurra hela tiden även i friläget??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är normalt att axeln snurrar lite även i friläge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har aldrig reflekterat över detta men blev lite nyfiken, om det är normalt att den snurrar lite är det då efter det senast körda hållet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men axeln snurrar med samma fart som motorn..kan det vara för lite olja eller någonting??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja , finns det inget friläge på BACKSLAGET så är det ju ett riktigt BAKSLAG...

F´ låt.. kunde inte låta bli....

RogerGuld

Senast ändrad av PCP-Roger | 21 augusti 2009 | 08:27

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När båten ligger på land så snurrar propellern helt fritt, när båten ligger i vattnet så så får propellern lite mera mostånd och kommer inte snurra lika mycket.

Om det nu inte är så att det är fel på ditt backslag, eller det är väl inte så att du har vridbar propeller? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har försökt stanna axeln,men den stannar inte för någe..men för övrigt så fungerar backen och framväxeln som den ska..kan det vara något som hängt sej eller??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det låter ju lite konstigt. Är det nån skillnad om går till friläge från fram respektive backväxel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

njaa..enda som händer är att den snurrar back när man drar växelväljaren bakåt..inga oljud eller nägot..de e skummt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så du menar att om du går från framväxel till reglagets friläge så läggs backen i?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nej framåt i friläget och bakåt i backen..de e ingen skillnad på friläge och fram..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Få se om jag förstår vad du menar.

Går du från framväxel till friläge ligger framväxeln kvar?

Går du från backväxel till friläge läggs framväxeln i?

Har du provat att koppla bort reglaget från backslagetoch växlat direkt på backslaget?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

helt rätt..har kopplat loss från reglaget,men ingen som helst skillnad..man känner tydligt växellägena i bakslaget..eftersom att det klickar så vackert när man byter från friläge till back eller fram..men de blir väl å skruva loss å se över det över vintern..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har säkert löst det hela nu men jag hade samma problem som du.

Visade sig att det satt fel lameller i mitt backslag,efter att ha bytt så kan oljan sippra imellan på friläge och axeln går att hålla fast med 2 fingrar, så det skall nog fungera bra i vattnet sen.

Skulle kunna tänka mig att om lamellerna fastnat i varandra av någon anledning så får du samma resultat.

Borg Warner backslag står dock aldrig helt still.

Men mitt drev framåt så att man fick hålla hårt i bryggan innan motorn blev varm, inte helt smidigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har Borg Warner x 2 i min båt och dom står helt still i friläge båda två. Så det stämmer inte-

Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även på land?? Det gör inte mitt iallafall...tjohej!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tjena..har löst problemet,det var belleville spring alltså en fjäderbricka som gått sönder i 20 delar ungefär:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...