fyren 0 Postad 18 Augusti , 2009 Hej alla kluriga Marin guidare. Jag har tänkt att bygga en lådbilsbåt av ett badkar. Alltså fyra hjul på att badkar med en utombordare i aktern på karet. Hur jag skall svänga på land vet jag inte, det behöver jag hjälp med. Jag har tänkt mig en 4 hk utombordare, och som köl vet jag inte, behöver jag hjälp med. Nu har jag klurat ut en bra sak, Ni vet hur man startat ett jaktplan från ett stort amerikanskt millitärskepp. Så skall jag göra med badkaret vid iläggningsrampen, med bungeejump-snöre. Bromsklossar framför hjulen på badkaret, en jonny-bråttombåt i andra ändan på repet. Full spetta på båten, någon drar undan bromsklossarna och swiiiiiiiiiiiiiish iväg. Någon slags utlösare till snöret skall jag ha, Behöver hjälp. Ja kom gärna med förbättringar på mitt bygge. Undra om jag skall ha akterruff? Mvh Fyren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 19 Augusti , 2009 Min undran är? Hur långa sträckor skall du Förflytta dig? Om det bara är för skoj skull skulle jag,Mosa i Klorex o socker i ett 5 tums rör,tända på skiten på land o se hur långt man kommer. Lek med Tanken att du tar ett 1 meters till att börja med,o sedan utöka,Skit i Hjulen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 19 Augusti , 2009 detta låter som en lysande idé Tror ni att jag kan ha stubintråd som tändmedel: Då kan jag sitta i karet iförd säkerhetsutröstning, ( hockeyhjälm, cyklop för små speedo badbyxor och loofers ) och tända stubinen. vänta och sedan swiiiiiiiiish iväg. tänkte avlägga 13nm på 3,23 minuter( minuter på klockan och inte dom där konstiga distanserna. Förresten kan man inte ha distanser som mellanlägg).??. Funkar detta???? Tacksam för råd och tips. Mvh Fyren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 3 September , 2009 Skitbra ide, men gummisnoddarna används ju vid landning och inte takeoff. Badkar är väl en deplacementbåt, den kommer att plana eller flyga med stark motor. /Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-somena- 0 Postad 4 September , 2009 Om inte lådbilsbåt så badkarsbåt: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 5 September , 2009 Haha! En badkarstrimaran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser