Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
tobiasA

Nöjd med båtsommaren?

Rekommendera Poster

Tänkte bara kolla lite nu när sommaren börjar lida mot sitt slut, om ni är nöjda mer er egen båtsommar? själv hade jag en bra båtsommar hann med att åka ut till ytterskärgården under den varma veckan 32 =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag haft en underbar båtsommar.

Mvh Fyren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkligen inte tyvärr. Båten har varit underbar och fungerat bra. Men vädret har varit kasst här nere på väskusten.

Så kasst så nu ligger båten på land, slut på säsongen för min del. Nu skall jag förbättra vissa saker för ett ännu bättre båtliv nästa sommar :)

Mvh
Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För oss som har båten omväxlande inne i stan och ute i Roslagen är det dumt att klaga på semestervädret. Cool Kartplottern har blivit nästan grön av alla spår vi gjort i år...

Vecka 32 blev en fin final som sagt. Det är inte varje dag man kan köra en Flipper 620c i 30 knop rakt ut mot horisonten på Svartlögafjärden. Skrattande

post-10002094-1394236070,987_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har haft en kanon båtsommar.

Åkte ut i skärgården V26 V27 v28 klockrent väder. jobbade tre veckor men mulet och regn sen ut i skärgården igen v32 klockrent väder igen. V33 tog jag och en kompis varsin vattenskoter och drog över östersjön till finland åbo och nordendal. även nu var vädret klockrent enda tills jag kom hem nu är det höst.

Jag är supernöjd med sommaren.

Mvh/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hyffsat nöjd även om det inte blivit så värst mycket åkande i sommar, till stor del beroende på vädret.
Fick dock en långresa i lördags mellan Möja och Holmsund. Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Två långa turer och vädret har varit bra. 1a turen soligt men lite kallare. 2a turen underbart, 23 gr i vatten och 28 i luften, spegelblankt. Har nog haft 20 nätter i skärgården.

post-10006402-1394236071,0498_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade tur (i år också) åkte runt 11 dgr i Stockholms mellanskärgård i sommarväder... Toppade det sedan med en köperesa till Gotska Sandön. Även där Blå himmel 2-3 m/s 19gr i vattnet. Blir nog inte bättre...

Försökte lägga till en bild. Men den dyker inte upp.... Vet inte varför. Är det någon storleksgräns eller dylikt...?

Senast ändrad av Reine | 19 augusti 2009 | 10:11

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft 13 övernattningar och ganska bra väder, vissa dagar riktigt kalasväder, även en del dagsturer med bra väder, dock lite mycket vind vissa dagar när solen lyste, ger båtsommaren 3,5 på 5 gradig skala, sen är det ju 2,5 månad innan båten skall upp så det kommer att bli flera helger och dagsturer innan dess.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtsommaren har varit toppen. Tja, det har inte blivit så mycket fiske som det brukar men det har ändå varit lugnt och fint att bara vara. Annat har det varit på väderfronten men den kan man å andra sidan inte göra så mycket åt. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skitväder (Stockholms skärgård)

För mycket regn och för mycket blåst. Vecka 32 (enda riktiga sommarveckan) kunde jag inte vara ute med båten.

Skitbåtsommar mao !!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Veckorna 26, 29 och 32 var väl de bästa här i Stockholms skärgård. Men om jag minns rätt var det bara vecka 26 (direkt efter midsommarhelgen) som bjöd på perfekt klarblå himmel varje dag...

Vi är väl många som jämför med sommaren 1994 och jämfört med den var det regnigt och blåsigt även denna sommar. Vi hade inget riktigt långvarigt högtryck. Jag tycker att sommaren 2009 var medelmåttig, ger den 3 av 5 möjliga stjärnor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket nöjd med sommaren och den tid jag var i skärgården (sthlm,s)

Mindre nöjd som jag misstänker att de flesta är att det inte blev
mer...........

MEN nästa år DÅ Flört

//Iggy

Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut! har kört motorn 24 timm än så länge....några timmar till blir det nog.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nej båtsesången är inte slut men sommaren är nog det tyvär. men hösten är fin. svalt och skönt. en solig vindstilla höstdag är det bästa som finns att vara ute och ta en sväng.

även sent in i december strax innan isen lägger sig kan det vara fint att vara på sjön.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har varit en helt ok båtsommar. Som vanligt blev det inte så mycket båtåka som man skulle önska, men det blir det ju aldrig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt ok båtsommar. Prickade in v.27 som var helt kanon! 28 var kasst, men då jobbade jag. Sedan var det bra igen!Glad Men som föregående talare/skrivare skrev. Det kan alltid vara bättre...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt perfekt sommar för att stå på land och bygga båt! Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo tack, köpte min första båt v 29 (första sem v) sen har vi varit ute å åkt ring , skidor, bräda m,m så ofta vi har kunnat, max dar i rad vart nog 4 men sen va det bara någon dag i mällan, :)

så man kan säga att det har varigt en kanon båtsommar, då jag inte haft någon innan, köpt våtdräkt oxo ihopp om att förlänga sommaren lite :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

yep, blev några distans i år samt lite bad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bästa semestern (i Sverige) någonsin Cool

Sommar vädret har varit kanon bra, har hunnit med över 900 distans hitills.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt suverän sommar här i sthlm. har varit ute nästan varje dag förutom 5-6 dgr som det stänkte lite

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haft en bra sommar med båten, även om det vädermässigt (den där jä**a blåsten) här på västkusten kunde varit bättre. Haft 12 övernattningar i båten, vilket i vårt fall kan sägas vara mycket då vi även tillbringat tid på svärföräldrarnas fritidsställe... besökt Gluppöbassängen, Fjällbacka gästhamn, Hunnebostrand, Gullholmen, Käringön, Slubbersholmen, Utkäften, Källö-Knippla, Lilla Kläholmen några till, så visst: KANONBÅTSOMMARSkrattande Å än är det inte över, räknar med att ha i henne ytterligare c:a 1½ månad så hösten ser vi fram mot...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så fint så. 200 sjömil, 16 övernattningar. Mycke sand, kottar och blåbär via barnen in i båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...