kallebolin 0 Postad 18 Augusti , 2009 När jag vrider på tändningsnyckeln knäpper det bara i en dosa som det står Alternator control på och som sitter bakom motorn med en massa kablar. Vad gör denna för nåt? Innehåller den nåt relä som kan vara kass? Har bytt original generator sedan tidigare. Kan det vara tändningslåset? I dagsläget får jag tjuvkoppla direkt på startmotorn vilket är något bökigt. Tacksam för hjälp. Var kan man finna reservdelar? Finns det någon i Göteborg som kan hjälpa på plats? Novisen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jpa164 0 Postad 18 Augusti , 2009 Jag hade tidigare en Perkins 4.108, vet inte om det är exakt detsamma för 4.236. I motsvarande låda på 4.108 satt dels laddningsreläet, men även tre säkringar; en för generatorn och två huvudsäkringar. Se bifogad bild, generatorsäkringen sitter längst in, därefter följer de två huvudsäkringarna. Jag hade börjat kontrollmäta dessa. Malte Månson är ett bra tips när det gäller reservdelar, Näsets båtvarv kan också beställa hem delar (köpte slitdelar där våren 2008). Senast ändrad av jpa164 | 18 augusti 2009 | 18:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser