fyren 0 Postad 18 Augusti , 2009 Hej. Jag har en fråga, kanske konstig men frågar ändå. Jag har blivit intresserad av en mycket, mycket större båt än den jag har idag. Den har renoveringsbehov men det är ok för mig. Jag har fått lite bilder av säljaren och min undran är nu. Vad är doghouse på en båt? Gärna med en Pedagogisk förklaring. Mvh fyren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 Augusti , 2009 Min tolkning av begreppet Doghause är en huv där hunden kan krypa in och ta skydd. I båtsammanhang talar vi ju om besättningen. I princip en sttyrhytt utan akterskott som tex på bifogade bilden av en Albin 25. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 Augusti , 2009 Hur pedagogiskt svaret är vet jag inte, men det är överbyggnaden på rufftaket, där du står/sitter och kör båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 Augusti , 2009 På min gamla havsfidra hade sprajhoden sett sina bästa dar och jag behövde dessutom någonstans att sätta solcellspanelen. Jag byggde då en huv av glasfiberlaminat. Denna kallade jag för doghause. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 18 Augusti , 2009 Jag tackar och bugar för dessa svar. Dom duger alldeles utmärkt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser