Gäst Isbrytarn Postad 18 Augusti , 2009 Hej, Jag har en Flipper 640 HT, antar att den väger ca 1250 kg. Räcker en Fogelsta BUV 1252 till för den båten? Skall inte åka längre sträckor utan ha för upptagning och vinterförvaring. Ni som har liknande båtar (längd, vikt), vad har ni för vagnar? Senast ändrad av Isbrytarn | 18 augusti 2009 | 10:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 18 Augusti , 2009 Vikt: Båt? Motor? Bensintank full? Batteri? Övriga utrustning, ankare, kätting, mm = totalt ? Jag har en Yamarin 58BR med Yamaha F115 Båt 740kg plus motor 194kg 90liter bensin = 1024kg Använder en TK BV 1000. //Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Isbrytarn Postad 19 Augusti , 2009 Båt med motor och utrustning och bensin väger ca 1250 kg. Det jag främst undrar över är längden på vagnen jämfört med längden på båten. Vagntillverkaren säger till båtar ca 6,3 m fungerar den då med en båt som är 6,4 m, kanske t om 6,5 m. Är ca ett definitivt mått eller är det verkligen ca. Säger man ca 6,3 ska det ju fungera med 6,4, eller har jag helt fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 19 Augusti , 2009 Det är ju svårt att svara på, en buster ser ju inte lika ut som en flipper å därmed blir måttangivelsen olika. Vissa fabrikanter räknar med badbryggan bak i längden osv. Det beror ju oxå på vinkel på fören, alltså hur långt du kan skjuta fram båten innan den tar i stödet. Har inte handlaren du tänkt köpa vagnen av möjlighet att låna ut för provupptagning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser