Stream 1 Postad 17 Augusti , 2009 Jag har begärt offert via e-mail på en fock från ett antal segelmakerier. Efter två veckor är det bara två av åtta segelmakerier som hört av sig. Är inte detta märkligt? Är de inte sugna på att göra business? Svarade snabbt: North Sails Kabat/Narwal Sails Ingen offert efter två veckor: UK Syversen Gransegel Boding Quantum Apollo Sails Saltsjöbadssegel Har till slut beställt radiellt skuren fock i Pentex från Kabat/Narwal Sails. Senast ändrad av Stream | 17 augusti 2009 | 21:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 17 Augusti , 2009 Detta är inte märkligt utan vanligt. De flesta hantverkare föredrar telefon i alla lägen. Har faktiskt frågat som döv om mejlkontakt och sedan när vi har en affärsrelation om SMS dialog, men de flesta småföretagare har inte tid. Det har blivit en liten förbättring bland större företag typ stora bilverkstäder som faktiskt kan meddela via SMS när bilen är klar, eller om det är ok att renovera bakbromsen för 4500:- men det går inte att svara på dessa SMS. Brev eller telefon verkar vara bäst när man begär offertet. Jag är döv. Senast ändrad av Vilse | 18 augusti 2009 | 06:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 17 Augusti , 2009 Jag har samma erfarenhet. Vill ändå framhålla Gran som vänligt och tålmodigt svarar på vilka jobbiga eller dumma frågor som helst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
te-el 2 Postad 20 Augusti , 2009 Endera läser segelmakarna maringuidens bryggsnack, eller så har de kommit tillbaka från semestern... kabat: svarade under ett dygn boding: under ett dygn hamelsails: ett par dygn uk syversen: inte efter två dygn gransegel: inte efter två dygn saltsjöbadssegel: under ett dygn Hittils billigaste är kabat (rullsystem plastimo 810t/s rullgenua 27,5m2), 305 kronor billigare än boding (rullsystem furlex 100s-6 rullgenua 30m2) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 20 Augusti , 2009 Jag har själv anlitat UK Syversen ett antal gånger och jag vet att de inte skickar offert på mail-förfrågningar. Om du istället går till deras hemsida (www.uksyversen.com), bestämmer vilket segel du är intresserad av och klickar på Offerförfrågan samt fyller i dina uppgifter kommer det en offert via mail samma dag eller senast tidigt dagen efter. Räkna dock inte med att du kommer ner i Bodings prisnivåer. Oftast vill dom att du mäter (dom kan komma ut och mäta på din båt om du nu vill det) vissa mått på din båt så du får seglet skräddarsytt. /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 20 Augusti , 2009 Att beställa ett segel sedan från UK Syversen går nog bara via telefon när du har fått offerten att hänvisa till, men sedan går det alla tiders att skicka mail fram och tillbaka om det är något du undrar över. Har du telefonfobi? /R Senast ändrad av rgsson | 20 augusti 2009 | 12:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
te-el 2 Postad 20 Augusti , 2009 Bra det där med telefonfobi... Ja de har jag lite! Är en finländare och inte så bra på att prata svenska, skriva och läsa går bra Ja alltså jag har inte skickat mejl till alla, utan använde just offert formuläret på hemsidan Senast ändrad av te-el | 20 augusti 2009 | 13:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 20 Augusti , 2009 OK. Ber om ursäkt. Märkligt att du inte får svar från UK då. Jag får offert direkt varje gång. /R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 213 Postad 20 Augusti , 2009 Har du testat att faxa? Låter kanske som ett skämt, men hantverkare är som sagt lite Lo-Fi ibland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 20 Augusti , 2009 Jag gjorde ett nytt försök, nu medelst röksignal. Samtliga segelmakare svarade direkt. Helt otroligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kappseglarn 0 Postad 30 Augusti , 2009 Albatross säger jag bara, de är snabba på svar o hjälper gärna än med råd o sånt, kommer med braförslag. vi har kört med fock o stor från albatross som är 17år gamla i år o de är bra segel än och vi lämna in de på service i vintras så nu håller de i 10år till kanske:) Vi kappseglar med dessa o har fått bra reslutat. Next är också bra på att svara, jag har kollat om man kan prao hos de och jag fick snabbt svar på det så det är kul att de är snabba på att svara men svaren var inte lika bra Men effektivaste sättet är om man ringer segelmakarna. Mejl kan alla vara sega på. Hoppas dina nya segel gör gött på båten:) ///William Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser