Rickyticky 0 Postad 17 Augusti , 2009 Min Garmin 520 med senaste programvaran (3.4) och karta från 2008 stänger av sig själv på låg zoomning av kartbilden utanför Långedrag i Göteborg. Annars funkar den fint på alla andra områden jag testat. Någon med samma problem ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 17 Augusti , 2009 Senaste programvaran är 4.50 (någon 3.4 har aldrig släppts). I 4.40 finns det en rättning Fixed rare shutdown while viewing specific chart locations. Kanske kan den hjälpa dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 17 Augusti , 2009 Det finns ett annars sällsynt 1:10 000 specialkort över själva hamninloppet, kanske tillåter din Garmin några extra stegs zoomning (förstoring) just därför. För att sen när du närmar dig Långedrag (bara vanliga 1:25 000 kort) protestera genom att inte visa nån kartbild alls? Om du inte zoomar ut några steg, alltså. Finns antagligen nån sorts säkerhetsregler för hur mycket det får gå att överzooma som navigatortillverkarna måste följa. Då visas inte området utanför specialen alls vid för stor stor förstoring, eftersom det är förbjudet att visa. Bara en tanke, vet alltså inte med säkerhet vad du menar med stänger av eller låg zoomning. Har iaf själv förvånats över detta beteende just där, men på ett helt annat navigatorprogram, men kanske.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickyticky 0 Postad 19 Augusti , 2009 Flipper 510 HT du är inte Amiral för inte märker jag. Jag hade programvaran 4.30. Uppgraderade nu till 4.50 och felet försvunnit ! Tack tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 19 Augusti , 2009 Vad bra att det löste sig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rickyticky 0 Postad 19 Augusti , 2009 Du är värd en bättre båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tomtomdj 0 Postad 20 Augusti , 2009 Hur uppdaterar man ? har kartan på ett SD kort Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 20 Augusti , 2009 Man uppdaterar mjukvaran genom att lägga den nya på ett tomt sd-kort och sätta i det i GPS:en. Eller så kopplar man GPS:en till datorn och kör WebUpdater (som finns på garmin.com). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser