Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
Rickyticky

Garmin 520 utanför Göteborg

Rekommendera Poster

Min Garmin 520 med senaste programvaran (3.4) och karta från 2008 stänger av sig själv på låg zoomning av kartbilden utanför Långedrag i Göteborg. Annars funkar den fint på alla andra områden jag testat.

Någon med samma problem ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Senaste programvaran är 4.50 (någon 3.4 har aldrig släppts). I 4.40 finns det en rättning  Fixed rare shutdown while viewing specific chart locations. Kanske kan den hjälpa dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns ett annars sällsynt 1:10 000 specialkort över själva hamninloppet, kanske tillåter din Garmin några extra stegs zoomning (förstoring) just därför. För att sen när du närmar dig Långedrag (bara vanliga 1:25 000 kort) protestera genom att inte visa nån kartbild alls? Om du inte zoomar ut några steg, alltså.

Finns antagligen nån sorts säkerhetsregler för hur mycket det får gå att överzooma som navigatortillverkarna måste följa. Då visas inte området utanför specialen alls vid för stor stor förstoring, eftersom det är förbjudet att visa.

Bara en tanke, vet alltså inte med säkerhet vad du menar med stänger av eller låg zoomning. Har iaf själv förvånats över detta beteende just där, men på ett helt annat navigatorprogram, men kanske....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flipper 510 HT du är inte Amiral för inte märker jag.

Jag hade programvaran 4.30. Uppgraderade nu till 4.50 och felet försvunnit !

Tack tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man uppdaterar mjukvaran genom att lägga den nya på ett tomt sd-kort och sätta i det i GPS:en. Eller så kopplar man GPS:en till datorn och kör WebUpdater (som finns på garmin.com).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...