Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Tias

Skillnad mellan Scantic 575 HT och Scantic 580 HT De Luxe?

Rekommendera Poster

det jag vet är att 575:an har aktersoffan på tvären... vad skiljer dom åt mer? Hoppas nån kan hjälpa mig att reda ut detta:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade en 580 deluxe, och det enda jag vet skillnaden på är sittbrunnsinredningen som du nämner samt bland annat  akterdäcket som omger sittbrunnen. Är upphöjd en bit längre mot fören på deluxe versionen. Min hade dessutom en enkel typ av friskluft intag för att defrosta vindrutorna samt en enkel diskho framför passagerarsätet på babordssidan. Ett tvärsgående räcke på hardtoptaket och en stoppad dyna fäst på bakkant av hardtopen har jag heller inte sett på 575'or.

Dom längsgående sofforna i sttbrunnen gav båten i princip 4 kojplatser, lite smala dock, annars en mycket bra båt jämfört med tex flipper 575.

post-27882-1394236070,8061_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var matnyttigt:) Var du nöjd med båten i övrigt? Hur gick den i lite sjö? Vad hade du för motor på den å hur fort gick den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lånar tråden för kommentaren: är inte 580 rätt så ovanliga jämfört med 575? Har precis sökt efter ny HT med ljus och lykta och visste inte att 580 fanns ens förrän jag läste denna tråd. 575or däremot har jag sett och kört flera.

Tänkte att detta kanske är skälet att få verkar känna till skillnaderna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det verkar vara så.. jag har googlat men inte hittat nåt alls om 580 modellen, så den är nog inte så vanlig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo ,jag var nöjd med båten, speciellt planeringen invändigt som jag då tyckte var bättre än flipper 575 och dom andra scantic'arna. Man kanske kunde ha önskat sig ett högre kapell för komfort. För storleksklassen tycker jag den klara av sjö bra, dock rekommenderar jag trimplan på den då den som alla andra båtar lägger sig vid sidvind och blir därmed lite stampig vid krabb sjö. Min var bestyckad med en 70hk evinrude (2takt) och toppade väl drygt 30 gps knop(3vuxna) med den. Marsch låg på typ 24. Jag hade lika gärna haft 90hk eller 115hk på den Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...