Killroy 0 Postad 16 Augusti , 2009 jag behöver lite hjälp ang båt export, har en båt som ev. ska exporteras till Malta. dom börjar svamla om VAT certificate.. vad är det o vem skriver sånna? small ship registry.. tydligen så vill dom att den ska vara registrerad, men vi har ju inget sånt här... vad e det? jag kan väl inte regga min båt i England...? finns det nån som vet vem man ska ringa?? MVH Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 16 Augusti , 2009 VAT certificate kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, men har det inte något med att båten är momsad i Sverige att göra. Däremot inteyg från small ship registry kan du få genom Svenska Kryssarklubben. Dom utfärdar ett sånt mot lite pappersexercis och några hundralappar. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svempa74 0 Postad 16 Augusti , 2009 Kolla så att det inte är ett Nigeriabrev! VAT=MOMS Om köparen och säljaren är företag så kan köparen uppge ett VAT-nummer, vilket innebär att man drar av svenska momsen, trots att det är inom EU. Köparen får sen betala sin egna lands moms. Det är viktiga är att kolla att VAT-numret är giltigt, annars så kan man bli skyldig skatteverket momsen.... Om du är en privatperson så är det ointressant... För du har ju ingen ingående moms att dra emot. Kolla mer på www.skatteverket.se Senast ändrad av svempa74 | 16 augusti 2009 | 21:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser