Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
kongo

bränsle fel ????????????

Rekommendera Poster

Min evinrude 6 hk går hjälpligt om jag klämmer på båsan på trycktanken annars stannar den, finnsdet någon som har ett bra tips Tack på förhand !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med en Johnson 15 Hk för några år sedan. Det visade sig vara fel på bensinpumpen som suger upp bränslet från tanken. Jag bytte hela pumpen , ganska lätt jobb som kostade någon tusenlapp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset,jag får prova att byta bränslepump...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eh, är detta någon utombordar sjuka som går nu? :-) För jag har exakt samma bekymmer med min Mariner 50 hkr. Motorn stannar om jag inte pumpar på blåsan hela tiden, grymt irriterande. När jag pumpar med blåsan så känns ett visst motstånd som om det vore en backventil som inte funkar. Kan detta problem vara bränslepumpen som ni säger?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I gummiblåsan finns en backventil. Denna kan gå sönder med följd att soppan rinner tillbaka igen. Jag hade börjat med att byta gummiblåsa samt göra rent förgasaren/na.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sven Hedfors

Samma här! Var hittade du din bränslepump????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Angående 6 hk problemen. Nytt försök efter att blivit medlem! Jag har samma problem med bränslet, var hittar jag en bränslepump? Sven Hedfors

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst mårten

hade samma problem på en mercury 4,5 hk det var då skit i förgasaren, blås ren den med en kompressor! billigare än en bränslepump

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...