kongo 0 Postad 2 Augusti , 2004 Min evinrude 6 hk går hjälpligt om jag klämmer på båsan på trycktanken annars stannar den, finnsdet någon som har ett bra tips Tack på förhand !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 2 Augusti , 2004 Jag hade samma problem med en Johnson 15 Hk för några år sedan. Det visade sig vara fel på bensinpumpen som suger upp bränslet från tanken. Jag bytte hela pumpen , ganska lätt jobb som kostade någon tusenlapp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kongo 0 Postad 2 Augusti , 2004 Tack för tipset,jag får prova att byta bränslepump... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Talent_Youth 0 Postad 2 Augusti , 2004 Eh, är detta någon utombordar sjuka som går nu? :-) För jag har exakt samma bekymmer med min Mariner 50 hkr. Motorn stannar om jag inte pumpar på blåsan hela tiden, grymt irriterande. När jag pumpar med blåsan så känns ett visst motstånd som om det vore en backventil som inte funkar. Kan detta problem vara bränslepumpen som ni säger? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarn 0 Postad 8 Augusti , 2004 I gummiblåsan finns en backventil. Denna kan gå sönder med följd att soppan rinner tillbaka igen. Jag hade börjat med att byta gummiblåsa samt göra rent förgasaren/na. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sven Hedfors Postad 25 Oktober , 2004 Samma här! Var hittade du din bränslepump???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kasper 0 Postad 25 Oktober , 2004 Angående 6 hk problemen. Nytt försök efter att blivit medlem! Jag har samma problem med bränslet, var hittar jag en bränslepump? Sven Hedfors Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mårten Postad 25 Oktober , 2004 hade samma problem på en mercury 4,5 hk det var då skit i förgasaren, blås ren den med en kompressor! billigare än en bränslepump Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser