Ballad_kopian 6 Postad 14 Augusti , 2009 Hej allihopa. har börjat fundera lite på hur man skall värdera sin båt. tex dom som renoverar eller bygger nytt eller har gammalt skrov och bygger allt nytt i den utanpå m.m. Hur skall det värderas? tex om man gör allt nytt utom tex själva laminatet i skrovet samt köl och alu riggen. hur skall man värdera båten då? om man samtidigt slänger in tryckvatten och varmvatten dusch kompressor kyl 230v ja allstå slänger in det mesta i komfort höjande m.m . jag funderar på att höja försäkringsvärdet på mitt bygge. men jag har ingen aning om vad jag skall säga till försärkingsbolaget. jag köpte båten 2005 för 100.000kr. har lagt 200.000kr i matrial och utrustning men den är ju inte helt klar ännu. men skulle nåt hända nu så vill man ju ändå ha ut lite för den. tror fösäkringsvärdet är satt på 130-150.000kr tror jag. det täcker det gamla skrovet innan alla modds och den nya motorn.?? lite funderingar bara. jag vet inte riktigt. mvh Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 14 Augusti , 2009 Det här känns lite som renoverade bilar. Där har försäkringsbolagen tagit ett ansvar och har du en bil som du tycker är värd mer så kan man få en inviduell uppskattning av värdet på just din renoverade bil. Kontrollera med ditt försäkringsbolag så kan de kanske värdera din båt. Efttersom jag följt dina vedermödor så tror jag att du borde få ett värde som överstiger de flesta båtar av samma skick och typ. /Micke W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 14 Augusti , 2009 ja smart jag kan ju be försäkrings bolaget om en värdering. då kanske det blir gratis. tack för era svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser