No_jah 437 Postad 14 Augusti , 2009 Någon som vet hur mycket olja det går mellan undre och övre gräns på oljestickan på VP MD6A, samma fråga gäller även för MS-backslaget. Tänkte höra mig för innan jag fyller på för mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dara 0 Postad 14 Augusti , 2009 fyller på för mycket???? När du har passerat övre sträcket, då har du fyllt på för mycket!!! Håll dig under det övre, men över det undre så är det lugnt........ En MD6:a rymmer 2,8l i motorn (3,0 inkl red växel) 0,2 i olje filtret. Backslaget min 0,35l max 0,45l (0,4-0,5 inkl red växel) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 15 Augusti , 2009 Jag vet att motor inkl oljefilte rymmer 3l och backslaget rymmer 0.4l, det står ju i instruktionsboken. Men om nu oljan ligger vid min-strecket, hur mycket ska jag då fylla på för att hamna vid max? Det är ju såklar bara stt prova sig fram men det kan vara bra att ha ett hum om hur mycket man ska pytsa i, är det en dl eller enl liter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eustace 0 Postad 16 Augusti , 2009 Om du fyller på lite i taget så syns det snabbt på stickan, men börja 5 - 7,5 dl ungefär så tror jag det blir bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 16 Augusti , 2009 Tack. Det låter bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser