Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Sando

Bästa oljebytarpumpen?

Rekommendera Poster

Ja man måste hålla ner pumpen men det är inte så besvärande tycker jag, när man pumpat ut till ett bra undertryck i behållaren kan den stå och suga några minuter på egen hand, vilka oljiga delar är det du måste förvara? Själva pumpen blir ju inte oljig bara behållaren och sug slangen men det är ju svårt att undvika, när man är klar kan man packa ihop allt igen i den hyfsat lilla kartongen, jag är nöjd med min Jula pump, om man väntar ut rean kan man ibland köpa den för bara 299kr.

Dom oljiga delarna som måste förvaras är den lilla avtappningspipen och sugslangarna. Det är ju riktigt att allt går att lägga tillbaks i kartongen och det gör jag men den blir tyvärr ganska kletig invändigt efter några byten. På Biltemas pump är pipen inbyggd och sugslangarna kan förvaras nerstuckna i pumpen. Biltemas/Hjertmans pumpar kan ju också stå och suga för sig själv, dessutom rymmer dom ju mer olja till glädje för dom som har större motorer. Jag får rum med mina 3,25 liter i Julas men önskar ändå att jag hade köpt Biltemas som känns mer lättarbetad och rejäl. Polarn har en som vi använder till hans stora Penta TMD 61-or med gott resultat.

Valmöjligheter är ju bra säger politikerna men det bygger ju på att man förstår för och nackdelar när man väljer. Det gjorde inte jag när jag köpte min pump så därför ville jag förmedla mina "dyrköpta" :angry:  erfarenheter så att andra kan välja efter tycke och smak.

/Claes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...