Kenka 4 Postad 14 Augusti , 2009 Hej på er allihopa, Jag är ny här på forumet och letade mig hit på grund av att vi har planer på att köpa en båt till nästa sommar. Tidigare har jag haft öppna motorbåtar och en Flipper 570 HT, men nu är vi ute efter en lite större båt på ungefär 7-9 meter. Båten skall användas av en liten familj på två vuxna och ett barn (2 år än så länge), vi vill kunna ligga ute en vecka eller så åt gången. Givetvis med hamnstopp för tankning, proviantering etc... Har tittat lite grann på Flipper 700, Bayliner 2455/2651/2655 och Orrskär 27. Vi hade tänkt lägga upp till ca 200 000 på inköp av båten. Nu behöver jag råd och förslag på olika båtar samt om det är något speciellt som kan vara bra att tänka på när vi nu ska köpa en båt för familjen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 14 Augusti , 2009 skickar med en länk på en albin 25 som är i riktigt fint skick. lycka till mvh magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larban 68 Postad 15 Augusti , 2009 Titta även på Minimax (Swemax) 690. Försök hitta en med aluminiumövebyggnad och lite starkare motor, helst diesel. Du får mer båt för pengarna än Flipper 700 och den tar vågor väsentligt bättre. Båten har 4 fullängdskojer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser