Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
ryds435

Båten istället för sommarstugan ca 8m

Rekommendera Poster

Jag är påjakt effter en båt som är ca 8m och ett måste är att det sitter en AD41 Volvo Penta eller senare i den.

Jag bor i inlandet så hade tänkt att ha den som en slaks sommarstuga, eventuellt bryggsegla ett par dagar åt gången. Men tanken är ochså att man ska kunna åka runt lite på östkusten. 

Väldigt tacksam för alla svar 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I dessa tider verkar det finnas ett ordenligt utbud av både nya och begagnade båtar. Varför det är upp till dig att bestämma vad du/ni är intresserade av. Ni verkar redan veta att det att det åtminstonde skall vara en AD 41. Detta tolkar jag som om att ni vill ha en halv eller helplanande båt, eller? Måttet åtta meter hoppas jag är lite flexibelt för det finns en massa godsaker mellan 8 och 9 meter. Skall den fungera som sommarstuga så har jag omgående ett förslag, titta på Tristan 870. En del har bytt ut BMW:n mot pentor. lycka till med anskaffandet av båt. (Gör inte lista på vad ni vill ha, betala och sök båt därefter)/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då måste jag föreslå Flipper850. Läs på min sida och bläddra i forumet så hittar du mycket info om båten. Har själv en 41a i min båt och den marchar mellan 21-23 knop och drar i snitt 1,3 liter distansen och då är den ändå tungt lastad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Instämmer om Flipper 850. Vi har haft en i familjen (äldsta sonen) och den var till stor belåtenhet. Om ni är en familj med vuxna och barn är den att föredra med sin separata akterruff. Ett alternativ är Marino 8000 (vår båt), som har liknande prestanda och mått, men en annan, och mer öppen, planlösning. Den båten är nog lämpligare som sommarstuga för två personer. Fördelen där är en mycket bra och rymlig sängkammare och ett stort plant aktre soldäck. Dessutom är det en kabinbåt, så du slipper kapell.

Mvh/Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste få lägga en varm hand för Orrskär, men även Oxelö 30

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Kika på denna som en kollega till mig på båtklubben säljer.Garanterat en flytande sommarstuga med rätt motor.Mycket båt och kvalite för pengarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...