Gå till innehåll
fredag 01 november 2024
Gäst Matrix

TJÖRN RUNT 2009

Rekommendera Poster

Gäst Matrix

Ska ni me eller? När skottet har gått så gäller det bara en sak, att komma först!Skrattande

Får väl hoppas att man kan redovisa ett skapligt resultat här efter lördagens batalj.Cool

/Dominant 78:an SWE 25/Dominique

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har seglat 25 ggr så jag står över numera.......

lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om vädret tillåter ligger jag/vi nog på rygg och ser på när du passerar kraftledningarna i Stigfjordens mynning. lycka till/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det hade varit kul men jag är fortfarande lite för oerfaren för att segla Tjörn runt.

Om ett par år eller så.....Obestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är en anmäld till tjörn runt!

Hoppas det blir hyggligt väder. Prognosen inte allt för positiv. Hot om mycket vind vilket medför att vi blir färre startande. Tyvärr bara 531 anmälda. Tror att det som mest varit 1200 båtar i varjefall säkert över 1000!!!!!!!!

Matrix vi får väl delge andra våra erfarenheter efter helgen!

Segla väl!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket vind brukar sällan vara problem bara att reva lite, men så många år det har varit för lite och det tar fram till middag innan man ens når Wallhamn. och mer än hälften bryter för att de inte hinner till målet

Bra med vind så inte strömmarna avgör farten mer än vinden, bättre att seglingen avgörs på hur bra man seglar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den helgen är det något mycket viktigare än segling.

Det är Tändkulemotorns Dag i Lysekil.

www.llaurin.se

Kom dit stället!Glad

Senast ändrad av StigH | 14 augusti 2009 | 09:09

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade ni en fin segling? Själv är jag ju motorbåtare numera men fich gasta på Dominant 150 Donna  Det blev ju bra med vind till slut och Donnan skall ha mycket vind för att fungera bra. Korr tid 5:07:50. Helt OK med cruising segel och otränat manskap.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg riktigt illa ut för några seglare här utan på kldh.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Korr tid 5:00:12 med H-båt..

Kul race med lagom vind hela tiden..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var spännande att titta på men det var bra mycket incidenter kanske? I slutändan verkar det ju ha gått bra och ingen var allvarligt skadad! Där jag stod (Klädesholmen) skar upp på berg med spinnaker, två båtar fastnade i varandra och åkte på graniten (och tappade en besättningsmedlem i land), en jolle broachade så att två av tre besättningsmän åkte av. Och då åkte jag hem när regnet blev riktigt tungt så vi missade halva startfältet.

post-10004791-1394236061,7563_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr den enda bilden på just din båt. :) Annars har jag väl en 600 bilder till från TR (tror jag har fotat 70% av båtarna), men bara från Klädesholmen. Finns länkade från bloggen. Grattis till fin placering!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Tango för alla fina bilder från Tjörn Runt 2009, det var roligt att se.

Själv hamnade vi på nr 246 med en comfortina 32. Det var ett spännande race. Vi var precis framför de två båtar som gick upp på land vid Klädesholmen.

Vi ses nästa år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...