Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
jalmar

Kräftfiske

Rekommendera Poster

Hejsan alla maringuidare.

Tänkte kolla kräftfiskeläget om det är fler än jag som ska fiska i helgen på det fria fisket på vättern.

/jalmar

post-5829-1394236059,3074_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt det men jag gick och blev sjuk, så troligen blir det senare istället...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjenare!

Visst ska jag ut till helgen. Det blir fiske i de norra delarna, lägger i båten i Olshammar.

Jag var på båt semester under förra veckan då passade jag på att rekat lite nya fiskeplatser så nu ska det bli rekordfångster hoppas jagTyst

Om jag förstår det rätt så har fiskarna tagit en hel del, dock så har de som började fiska på hyrt vatten under förra helgen inte rönt några stora framgångar. Dock så har det varit bra storlek på de kräftor som de fått.

Lycka till med fisket!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kräftfiskeläget ligger till så att det var lite fiske förra helgen. Dock inte i Vättern då. Var riktigt dåligt iår. Fick ca 25 på 15 burar. Fick lägga tillbaka 15 av kräftorna pga att de var för små. Är förstås i en bäck i västergötland som är väldigt beroende av regn men så kraftig torka har det ju inte varit. Men att lägga tillbaka kanske ökar fångsten nästa år! Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena gravis.

Då kommer vi förmodligen fiska nära varann vi ligger nere vid lilla rökna (rotingen)

Hörde samma som dig att det var dåligt,men de tror att det kan bero att de ömsat skal.

Jalmar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjenare Jalmar!

Visst kommer vi vara nära, håll utkik efter kompisens Grislan med Optimax. Min Yamarin får stanna hemma då den inte inte helt optimal för kräftfiske.

Om det inte är allt för trångt så kommer vi att fiska runt stora Röknen. Om det går dåligt där så tänkte vi prova söder om Röknenhuvud.

Vi fiskade utanför Storsundsholmen och gråmunken vid ett tillfälle förra året med mycket bra resultat. största nackdelen med det är all båttrafik samt att det ligger vääääldigt många bojar där.

Under semestern såg jag att fiskarna körde rättså hårt utanför sandkroken på stora Röknen, det kan också vara lite intressant att prova.

Hur lång tid mellan vittjningarna brukar ni vänta, vi lyfter med ca 2,5 till 4 timmars mellanrum beroende på hur resultatet efter första letet är.

Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på riktigt bra sjöväder.Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen Gravis

Vi kör utanför lilla rökna på södra sidan,har också fiskat utanför skärgårn tidigare men precis som du nämner så är det för trångt och bökigt där.

Vi brukar inte vittja mer än att vi slänger i burarna på kvällen och kanske om vädret tillåter och att man inte fått för mycket innanför västen en gång sent på kvällen och sedan vittjar vi tidigt på morron och betar på rejält och åker ut på kvällen och gör likadant på kvällen.

skickar med en bild på båten ifall du ser den på vift.

/jalmar 

post-5829-1394236060,6429_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej alldeles för mycket smått och mängden var lite för liten om jag jämför mrd förra året,så vi la ner fisket på lördagsmorron rfter upptagning av burar eftersom vädret skulle bli sämre under eftermiddan

/jalmar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjenare!

Vi kom ut på sjön vid 11 snåret i lördagsförmiddags och kom hem lunch idag vid .

Det gick si så där, storleken var jämn och bra men mängden var alldeles för liten. Pga blåsvädret så kunde vi inte fiska och lägga ut som vi ville dock så finns det potential för bra fångster om vädret tillåter under kommande helger.

Vi trotsade vågorna söder om stora Röknen. Det var stundtals lite spännande men summa summarum så var det en trevlig tur med korvgrillning och ett par öl samt stimulerande båtåkning.

Ser fram emot nya tag om ett par helger.

PS. vi träffade ett gäng grabbar som åkte hem när vi kom, de hade plockat ca 1500 kräftor på fem gubbar, inte illa.

Mvh Gravis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har just varit och hämtat båten vid Vänern, så någon av helgerna framöver så blir det troligen ett försök...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi får lägga upp bilder på vilka båtar som innehåller maringuidare

Jalmar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

blåste 18m/s på eftermiddagen i dag. hoppas att det gått bra att ta sig hem för alla!
Själva har vi legat i hamnen i askersund hela helgen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var brukar ni ha eran camp knoparn?var sjösätter ni?

själva så ligger vi i hammar

jalmar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, har blåst rejält, samma vindstyrka på Vänern. Bland det värsta jag sett i vågväg i den vik där vi har båten. Det var nog med att köra över båten från bryggan till rampen. Att ge sig ut i en småbåt på Vättern idag kan inte ha varit speciellt kul.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi kommer att finnas i samma område, norra delarna eller kring röknen. Troligen blir det rampen vid Olshammar, men ska fundera lite. Förra året var det lite för mycket vilda västern över den tillställningen för att riktigt passa mig. Hammar är väl ett vettigt alternativ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testa inte med rampen där, för de har klämt upp en bom .Rynkar

Vi har en bryggplats i hammar och sjösätter/tar upp orrskären uppe i askersund vid gästhamnsrampen.

Om vädret tillåter så håller vi på som jag skrev tidigare på södra sidan av lilla rökna ligger i en lagun som man man kommer åt om man går in rakt söder ifrån.

jalmar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aj då, har de stängt rampen i Hammar, tackar för den infon. Då får det bli Olshammar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena Knoparn och er andra!

Hur gick fisket den gångna helgen,för mig var det det sämsta någonsin 32 lagliga på 12 burar hela helgenFoten

jalmar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag har ju tyvärr ännu inte kommit ut och det blir nu inget förrän tidigast nästa helg. Det har varit lite saker som kommit emellan...

Verkar som om det allmännt har varit lite sämre fiske i år, åtminstone enligt hörsägen. 32 på hela helgen va inte mycke, bottenrekord? Hoppas på bättre fiske länge fram.

Senast ändrad av Knoparn | 28 augusti 2009 | 22:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...