migo 0 Postad 12 Augusti , 2009 Hej ! Funderar på att köpa en Sea Ray 270 -98 med Mercr. 7.4 MPI. Någon som har nåt att säga om båttypen......för och nackdelar. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_K 0 Postad 12 Augusti , 2009 Hej Har en -97'a med samma motor som vi köpte till denna säsong (första båt) och vi är väldigt nöjda med den. Trevlig båt med bra utrymme, stor sittbrunn gedigen kvalitet och går bra i sjön. Planar snabbt även med semesterpackning och hela familjen 5 personer ombord, vi har nyss kommit hem efter semestern där vi kört ca 240 nm och vi klarade oss med en bränsleförbrukning på 1,7l/nm vilket jag är mer än nöjd med. Båttypen är visserligen en bra väderbåt med mycket kapell som skall av och på hela tiden vid växlande väder men är riktigt skönt soliga dagar. Jag har inga nackdelar med denna båt och kan bara önska dig lycka till. Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
giotas 1 Postad 12 Oktober , 2009 Hej! förmodar att det är en sundancer, jag har en 270 SD med samma motor som i den du tänkt köpa... jag tror man ska ha duopropp om man ska singel montage i en båt i denna storlek... i övrigt en mkt fin båt! det jag störmig mest påär att den har förhållandevis ganska högt o bullrigt motorljud under färd.. detta skall dock åtgärdas på min under vintern med en massa ljudmattor osv! annrs mkt fin o prisvärd båt! Mvh//Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 12 Oktober , 2009 B3 drev är nog ett måste !!! Denna båt finns i 2.79 bred och 2.59 bred ( SE modellen trailerbar i US) . fördelen med 2.79 bredden är att då får du även öppningsbar framruta och slipper gå på som annars smala skarndecken !!!! Ett litet bord och 2 sittplatser mitt emot köket får du med på köpet på den breda modellen . :-) Mao .. det är självklart att man väljer 2.79 bredden om man har möjlighet !!! Kapell ska inte vara original utan helst ett nytt uppsytt i Sverige för då slipper man dom jobbiga ''klämma in gummilisterna i rutramarna'' :-) kolla och prova så får du se !!!! Modellen med 2st V6or är det galet trångt i motorrummet !!!!!! :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maaaackan 0 Postad 13 Oktober , 2009 Jag har haft några Sea Rays och Wellcraft genom åren men när jag köpte min 270 Sundancer från 98 med 7,4motorn och Bravo III drev så blev jag positivt överraskad dels av kvaliteten på detaljarabetet men framför allt sjöegenskaperna som är helt enastående så väl vid till läggning som vid grov sjö. Hittar du den breda modellen med dinett så är jag övertygad om att du gör ett bra köp, men en rekommendation är ju givetvis att lägga ner mycket pengar första året på en bra mekaniker som går igenom hela motorn och drevet så du inte blir sittandes på någon kobbe nästa sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser